۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85180175
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان بهار

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85180175
پیش بینی برداشت ۵۰ هزار تن گندم در شهرستان بهار

همدان-ایرنا- فرماندار بهار میزان پیش بینی تولید محصول گندم در این شهرستان را در سال زراعی جاری ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: همچنین تاکنون بالای ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بهار، مجتبی فیض‌اللهی در حاشیه بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان بهار اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تاکنون گندمکاران شهرستان ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم تحویل مراکز خرید داده اند که این میزان تحویل گندم معادل کل خرید گندم سال قبل است.

وی ادامه داد: پنج مرکز در شهرستان بهار شامل حسن قشلاق، همه کسی، صالح آباد و پرلوک و اتحادیه بهار کار خرید تضمینی گندم را انجام می دهند.

فرماندار شهرستان بهار افزود: هم اینک اهتمام ویژه‌ای توسط سازمان غله برای پرداخت مطالبات کشاورزان وجود دارد که در اسرع وقت بدهی آنها تسویه شود و در این رابطه تاکنون بخش زیادی از مطالبات گندمکاران شهرستان بهار پرداخت شده است و انتظار داریم نسبت به سال گذشته سریع‌تر مطالبات کشاورزان پرداخت شود.

فیض‌اللهی اظهار داشت: براساس پیش بینی در سال جاری ۱۸ تا ۲۰ هزار تن گندم به مراکز خرید شهرستان تحویل داده خواهد شد که این میزان خرید علاوه بر بخشی است که توسط گندمکاران به سیلوهای کوریجان و گل تپه در شهرستان کبودراهنگ تحویل داده شده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری ۳۶ هزار هکتار از مزارع شهرستان به کشت گندم دیم و هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع به گندم آبی اختصاص دارد که برداشت محصول از این مزارع از اوایل ماه پیش آغاز شده است‌.

فرماندار شهرستان بهار ادامه داد: با توجه به شرایط خوب بارندگی امسال، کشاورزان شهرستان موفق شدند ۵۱ هزار هکتار علیه سن مبارزه شیمیایی انجام دهند که این امر نقش مؤثری در کیفیت بالا و عملکرد مناسب گندم امسال به نسبت سال گذشته داشته و در سال جاری هیچ گونه مشکلی در تولید و برداشت گندم نداشتیم.

۸۰۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جاری زیر کشت رفت که ۵۰ درصد آن به گندم اختصاص دارد.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha