۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85180188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق بولیوی و ایران در کانون توجه آرژانتین

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 85180188
توافق بولیوی و ایران در کانون توجه آرژانتین

تهران – ایرنا – وزارت امور خارجه آرژانتین خواهان کسب اطلاعات بیشتر از دولت بولیوی درمورد توافق دفاعی اخیر این کشور با تهران شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام وزارت امور خارجه آرژانتین که خواست نامش فاش نشود، نوشت که این وزارتخانه یادداشتی تسلیم سفارت بولیوی در بوئنس آیرس کرده و خواهان "اطلاعاتی درمورد دورنمای رایزنی ها و توافق های احتمالی در جریان سفر رسمی ادموندو نویلیو به جمهوری اسلامی ایران" شد.

همزمان با این اقدام، اپوزیسیون بولیوی نیز درخواستی مکتوب تحویل دولت داده و خواسته تا در مورد دورنمای توافق ۲۰ ژِوئیه (۲۹ تیر) اطلاع رسانی شود.

امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی و ادموندو نوبیو آگیلار وزیران دفاع ایران و بولیوی صبح ۲۹ تیر در تهران تفاهم‌ نامه همکاری در حوزه‌های دفاعی و امنیتی امضا کردند.

امیر آشتیانی با بیان اینکه تلاش کردیم وزیر دفاع بولیوی از دستاوردها و ظرفیت‌های وزارت دفاع در ابعاد مختلف آشنا شود، خاطرنشان کرد: با توجه به نیازمندی‌های کشور بولیوی در حوزه دفاع مرزی و مبارزه با قاچاق موادمخدر سعی شد در زمینه تجهیزات، تعاملاتی با این کشور داشته باشیم که این همکاری می‌تواند الگویی برای سایر کشورها در آمریکای جنوبی باشد.

وزیر دفاع بولیوی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از وزیر دفاع ایران، سفرش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ما در کشورمان در حوزه قاچاق کالا و موادمخدر و کنترل مرزها نگرانی‌هایی داریم که ضمن درخواست کمک از ایران در این موارد، امید است در حوزه دانشگاهی نیز با دانشگاه نظامی ایران همکاری دوجانبه داشته باشیم.

نوبیو آگیلار تصریح کرد: از همه دانشگاه‌ها و مجامع صنعتی که با صبر و حوصله توانمندی‌های خود را به ما نشان دادند و موجب شگفت‌زدگی ما از پیشرفت‌های ایران شد، تشکر می‌ کنم. ما به نتایج این سفر بسیار خوشبین هستیم و امید است این سفر سرآغاز همکاری‌های گسترده در حوزه‌های مختلف باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha