۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85180406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار ایلامی در دوره‌های مهارت آموزی جهاد دانشگاهی شرکت کردند

ایلام - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: هشت هزار نفر در یکسال اخیر در دوره های ویژه مهارت آموزی این نهاد در سطح استان شرکت کرده اند.

محمد پاکزاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اخذ مجوز موافقت اصولی «مرکز طب پیشگیری و ارتقا سلامت» برای شروع فعالیت واحد در حوزه پزشکی (غربالگری سرطان پستان و درمان ناباروری)، اتمام فاز اول ساختمان پژوهش و نوآوری با اعتباری بالغ‌ بر ۸۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای واحد از دیگر فعالیت های جهاد دانشگاهی استان بوده است.

وی میزبانی موفق مرحله منطقه‌‎ای مسابقات ملی مناظرات دانشجویی، برگزاری آموزش‌های مهارتی برای حدود هشت هزار نفر جهت تقویت مهارت شغلی جوانان در راستای تسهیل برنامه‌های اشتغال دولت، انتخاب مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ایلام به‌عنوان مرکز برتر و همچنین انتخاب مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی این واحد به‌عنوان مرکز کارآفرینی برتر را از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی ایلام در یکسال گذشته برشمرد.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام با بیان اقدامات موثر این واحد در الگوسازی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: این واحد با تکیه‌ بر دانش فنی موجود در مجموعه شبکه جهاد دانشگاهی و احصاء نیازهای منطقه و همچنین توجه به داده‌های مربوط به آمایش سرزمینی الگوی کار تیمی با روحیه جهادی را در تعامل با سایر سازمان‌ها برای توسعه استان در پیش گرفته است.

بهره مندی هشت هزار نفر از آموزش های مهارتی جهاد دانشگاهی ایلام

پاکزاد با اشاره به فعالیت‌ها و تجارب جهاد دانشگاهی ایلام در زمینه‌های مختلف، افزود: این واحد در زمینۀ گیاهان دارویی به پشتوانه تجارب ۱۳ ساله آن، در مسیر تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی (برای اولین بار در استان) قرار دارد.

وی یادآور شد: تکمیل این زنجیره، باعث افزایش تولید، بهره‌وری و سودآوری شده و خدمات آن می‌تواند برای کشاورزان و بهره‌برداران در مناطق مختلف استان کاربرد داشته باشد و زمینه اشتغال، محرومیت‌زدایی و توسعه پایدار جوامع روستایی، تجاری‌سازی محصولات گیاهان دارویی، فرآوری و بسته‌بندی محصولات تولید شده را در استان میسر کند.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: همچنین در موضوع دامپروری نیز این مجموعه در حال آماده‌سازی یک واحد گاوداری برای تولید جنین‌های با نژاد برتر در منطقه به‌منظور افزایش راندمان و ارتقاء ژنتیکی جمعیت دام استان و اصلاح دام‌پروری سنتی است.

پاکزاد به توسعه مشاغل خانگی و آموزش‌های مهارتی در استان اشاره کرد و گفت: این واحد توانسته است الگویی مناسب در ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و آموزش مهارتی برای اقشار مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار، جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کند.

وی با تاکید بر توسعه همکاری و تعامل با سازمان‌ها و نهادها برای خدمت‌رسانی به مردم در عرصه‌های گوناگون بیان کرد: تعامل جهاد دانشگاهی ایلام در حوزه‌های آموزشی کوتاه‌مدت و کارکنان دولت، پژوهشی، فرهنگی و رسانه با مردم و مسئولان استانی در رتبه خوب و قابل قبولی قرار دارد و این نهاد خوش‌نام و مورد اعتماد است.

رییس جهاددانشگاهی ایلام اظهار داشت: این واحد با توجه به تملک چهار هزار مترمربع ساختمان‌های اداری، آموزشی و پژوهش و فناوری، نیروهای جوان و متعهد و از طرفی، ظرفیت خوب استان در زمینه‌های مختلف نظیر ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، بستر مناسبی برای ارایه خدمات تخصصی شبکه جهاد دانشگاهی به‌صورت بین‌المللی است؛ از اینرو، مهم‌ترین طرح این واحد در تعامل با شبکه جهاد دانشگاهی ایجاد شعب بین‌المللی سایر واحدها در قالب «مجتمع خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی» در استان ایلام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha