۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85180465
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرز مهران ظرفیت پیشرانی تجارت و صادرات کشور را دارد

ایلام - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: مرز مهران قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به پیشران صادرات و تجارت کشور را دارد.

به گزارش ایرنا، سردار قدرت اله کریمیان روز سه شنبه در اولین نشست طرح تشکیل حمایت از تولید و فعالسازی اتحادیه بین المللی تجار استان ایلام اظهار کرد: مهران باتوجه به موقعیت جغرافیایی خود می تواند دروازه و گذرگاه زمینی بازارهای بین المللی و مدیترانه باشد.

وی افزود: تولید ارزان با کمترین هزینه موجب کاهش نرخ تورم و گرانی، افزایش میزان تولید و اشتغالزایی، رونق اقتصادی و در نتیجه جلوگیری از فرار سرمایه گذاران و مغزها می شود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران پایه گذار توسعه استان هستند و یکی از دستور کارهای سپاه ایلام حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران است و دغدغه های این قشر را احصا و به مسئولان بالادستی کشور انتقال می دهد.

کریمیان یادآور شد: رویکرد سپاه در خصوص تجارت، بازرگانی و سرمایه گذاری استان تشویقی و با نیت افزایش تولید و اشتغالزایی همراه با آسیب شناسی و نیازسنجی جامعه است.

وی با بیان اینکه طرح تشکیل حمایت از تولید و فعالسازی اتحادیه بین المللی تجار ایده و طرح استان ایلام است که در کشور نیز تایید و تصویب شد، اضافه کرد: حمایت از تجار، سرمایه گذاران و تلاش برای رفع موانع تولید در استان باید همچون این طرح در سطح کشور به الگو و معیار تبدیل شود.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هدف از تشکیل این جلسه را حمایت از تولید و سرمایه گذاری برشمرد و افزود: حمایت مستمر از تولیدکنندگان موجب رشد و امنیت تولید می شود.

مهران قابلیت تبدیل به پیشرانی تجارت و صادرات کشور را دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام هم گفت: ستاد حمایت از تولید و فعالسازی اتحادیه بین المللی تجار در استان با همکاری سپاه و با هدف کمک به رشد تجارت، سرمایه گذاری و بازرگانی و حمایت از تولید، تجارت و اشتغالزایی تشکیل شده است.

سیدمحمد موسوی نسب ادامه داد: این ستاد با توجه به وجود مرز مهران تلاش دارد تولیدات متناسب با نیاز عراق در استان را با حمایت از تولیدگران تولید و به بازارهای این کشور صادر کند.

وی اضافه کرد: باید چرخه و زنجیره از تولید تا تجارت در استان ایلام شکل بگیرد و تحقق این امر همکاری و ورود منسجم همه دستگاه های مرتبط استان را می طلبد.

موسوی نسب یادآور شد: احصای مشکلات بخش های مختلف تولیدی، صنعتی و تجاری از اولویت های این ستاد است و با استفاده از ظرفیت های موجود و با همکاری سپاه و دیگر دستگاه های مرتبط از جمله استانداری برای رفع یا کاهش موانع پیش روی این واحدها اقدام خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان هم گفت: ۱۰ شرکت موفق برای دریافت نشان اقتصادی که بالاترین شاخص ها از جمله تراز مالی، اشتغالزایی و درآمد زایی را کسب کرده اند، انتخاب شده اند.

سرهنگ شفیعی ادامه داد: ایجاد پارک های پروپیلن در مهران باتوجه به پتانسیل مرز و حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان از دیگر برنامه های در دستور کار است.

وی یادآور شد: از هشت محصول تولیدی شرکت پتروشیمی استان، چهار محصول شیمیایی شناسایی شده است که قابلیت صادرات را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha