۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85180481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وعده پیروزی اردوغان در انتخابات محلی سال آینده ترکیه

تهران- ایرنا- «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: برای جلب اعتماد همه مردمی که به ما رای داده و یا نداده‌اند، سخت کار کرده و پیروزی خود را در انتخابات محلی ۳۱ مارس ۲۰۲۴(۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳) تقویت خواهیم کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی تی.آر.تی خبر، رییس جمهور ترکیه در جلسه کابینه افزود: بر اساس وعده داده شده، می خواهیم با انتخاب مدیران محلی به موفقیت دست پیدا کنیم چرا که آنها می توانند تفاهم و وحدت دیدگاه بیشتری بین دولت و مردم محلی ایجاد کنند.

وی انتخابات پیش روی ترکیه را فرصتی برای خدمت بیشتر به شهرهای کوچک و ارائه خدمات واقعی شهری به مردم دانست و اضافه کرد: همانند انتخابات اخیر، به همه وعده‌های خود عمل خواهیم کرد.

انتخابات محلی ترکیه برای برگزیدن شهرداران شهرهای مختلف این کشور قرار است ۳۱ مارس ۲۰۲۴(۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۳)برگزار شود.

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور درست پس از پایان انتخابات اخیر پارلمانی و ریاست جمهوری تلاش خود را آغاز کرده تا در انتخابات اواخر زمستان امسال، پست شهرداری کلانشهرهای آنکارا، استانبول و آدانا را که در جریان انتخابات سال ۲۰۱۹ از دست داده است، دوباره در اختیار بگیرد.

اردوغان در ادامه با اشاره به تلاش دولتش برای کنترل افزایش نرخ ارز و تورم اظهار کرد: سیاست‌های اقتصادی اجرا شده در ترکیه در گذشته بیشترین آسیب را به اشتغال وارد کرد و به همین علت، مهمترین ویژگی سیاست اقتصادی دولت جدید، اولویت دادن به بحث اشتغال است.

وی بیان کرد: در فضایی که بیکاری افزایش یافته و مردم نان برای بردن به خانه‌های خود پیدا نمی‌کنند، بهبود شاخص‌ها روی کاغذ نمی‌تواند رفاه مورد انتظار جامعه و آرامش مورد انتظار را برای کشور فراهم کند.

اردوغان، کنترل تورم را اولویت دوم دولت خود اعلام و اضافه کرد: تورم همه توازن کشور و جامعه را به هم زده و برای کنترل آن لازم است که ثبات مالی ایجاد شود.

وی با اشاره به لزوم پرهیز مردم ترکیه از ذخیره ارز و طلا در منزل که به یک عادت تبدیل شده است، گفت: این دارایی‌ها به عملکرد اقتصادی و در نتیجه اشتغال و تولید کشور کمکی نمی‌کند.

رییس جمهور ترکیه همچنین گفت: ترکیه در ۲۰ سال گذشته به طور متوسط ۵.۵ درصد رشد کرده و درآمد ملی از ۲۳۸ میلیارد دلار به یک تریلیون دلار رسیده و این کشور در رتبه‌بندی درآمد ملی، بر اساس برابری خرید، در رتبه یازدهم جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: طی دو دهه گذشته، تعداد شاغلان در ترکیه از ۱۹میلیون به ۳۲ میلیون، صادرات از ۳۵ میلیارد دلار به ۲۵۴ میلیارد دلار، تعداد گردشگران از ۱۵ میلیون به ۵۲ میلیون و درآمد گردشگری از ۱۲ میلیارد دلار به ۴۶.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha