۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۷
کد خبر: 85180491
T T
۲۸ نفر

برچسب‌ها

جبیرهای جیرفت تشنه نمی‌مانند

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۷
کد خبر: 85180491
جبیرهای جیرفت تشنه نمی‌مانند

جیرفت- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت از ساخت آبشخور جدید و آبرسانی برای حیات وحش در این شهرستان خبر داد و گفت: اولویت اصلی، تامین آب و تشنه نماندن جبیرهای(گونه ای از آهو) این منطقه است.

محمد کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به خشکسالی متمادی چند دهه اخیر و کمبود منابع آب در مناطق به ویژه در فصل تابستان، حجم آبرسانی به حیات وحش جیرفت افزایش یافته و آبرسانی به صورت مستمر و منظم از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست انجام و با این اقدام امنیت گونه‌های جانوری شهرستان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این آبشخور یک هزار متر لوله کشی از یک قنات انجام گرفته است ادامه داد: احداث آب انبارها و آبشخورهای جدید، تعمیر، مرمت و بهسازی آبشخورها و آب انبارهای سابق، لوله‌گذاری و لایروبی آبشخورها، تسطیح راه‌های دسترسی به آب انبارها و منابع آبی تامین کننده آب مورد نیاز حیات وحش از جمله اقدامات محیط زیست شهرستان در آبرسانی مستمر به حیات وحش است.
کمالی اضافه کرد: خشکسالی در کنار عوامل مختلف تهدید کننده جمعیت و گونه‌های حیات وحش از جمله تخریب زیستگاه، تصادفات جاده‌ای و شکار غیرمجاز، مهم‌ترین عامل تهدید حیات وحش است.

جبیرهای جیرفت تشنه نمی‌مانند

این مسئول از جمله راه‌های مهم نجات و جلوگیری از انقراض گونه های با ارزش جانوری را ساخت آبشخور، توزیع علوفه در حوزه قلمرو حیات وحش و ادای نذر طبیعت در آبرسانی به آبشخورها اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha