طرح جهاد تبیین همزمان با سال تحصیلی جدید در مدارس ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود

اهواز- ایرنا- مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله نخست طرح جهاد تبیین همزمان با سال تحصیلی جدید ویژه دانش آموزان به صورت آزمایشی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود که خوزستان نیز جزء این استان‌ها است.

به گزارش ایرنا محمد حسین پورثانی سه شنبه در برنامه طرح "جهاد تبیین در مدارس" در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: طرح جهاد تبیین ویژه دانش آموزان با هدف آشنایی با هویت و ارزش‌های ایران اسلامی در سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد.

وی گفت: این طرح در قالب موضوع مهم کُنش‌گری به دانش آموزان، آموزش داده می‌شود.

پورثانی ادامه داد: تلاش می‌شود در قالب این طرح دانش آموزان حضور پررنگ‌تری را درعرصه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق دستور رهبر معظم انقلاب امید به آینده در دانش آموزان باید تقویت شود و به اندازه‌ای آگاه و هوشیار باشند که بتوانند دسیسه‌های دشمنان را تشخیص و در دام آن‌ها نیفتند.

وی تاکید کرد: برای دانش آموزان امروز باید استکبار و اتفاقاتی که قبل و بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده معرفی شود.

پورثانی با بیان اینکه دانش آموزان در قالب این طرح به انجام کار گروهی تشویق می‌شوند افزود: اقدامات و فعالیت‌های دانش آموزان در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه این نشست بیان کرد: این طرح با محوریت آگاهی بخشی به دانش آموزان و آشنایی آن‌ها با اتفاقاتی که در جهان در حال رخ دادن است آغاز شده است.

مسعود حمیدی نژاد افزود: در قالب این طرح نقش و جایگاه دانش آموزان در آینده‌سازی کشور معرفی شده و به آن‌ها این آگاهی داده می‌شود که چه جایگاهی در آینده ایران اسلامی دارند.

وی گفت: دانش آموزان در قالب این طرح به فعالیت‌هایی همچون مطالعه کتاب‌های مرتبط با موضوع طرح، اجرای تئاتر و نوشتن مقاله می‌پردازند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برگزاری اردوی راهیان پیشرفت دانش آموزی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به این قشر را در راستای اجرای طرح جهاد تبیین در استان دانست.

وی گفت: در نظر داریم در قالب این طرح هویت بخشی وحس وطن دوستی را در بین دانش آموزان تقویت کنیم.

جامعه دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha