جنوب آذربایجان‌غربی پایان هفته گرمی را تجربه خواهد کرد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوا در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی بین پنج تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش‌ می‌یابد و اهالی این مناطق پایان هفته بسیار گرمی را تجربه‌ خواهند کرد.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند افزایشی دمای هوا در این منطقه با جنوبی شدن جریانات جوی از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و در روز جمعه گرمای تابستانی به اوج خود می‌رسد و این روند طی چند روز اول هفته آینده نیز تداوم دارد.

وی اضافه کرد: اما قبل از ورود این جریانات جوی طی امروز و فردا (چهارشنبه) دمای هوا در این منطقه ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و طی این مدت کمی از گرمای هوا کاسته می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه روز گذشته چالدران با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد، خُنک‌ترین شهر و بپلدشت با حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۳ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha