به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در بازدید میدانی از آخرین وضعیت نحوه اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روند تامین منابع مالی اجرای این طرح مهم ملی تعیین تکلیف شده و در کمترین زمان ممکن این طرح در گام اجرا خواهد قرار گرفت.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: هماهنگی خوبی بین مسوولان ملی و استانی برای توسعه راه های مازندران وجود دارد و در این مورد خاص برای تکمیل قطعه سوم آزاد راه تهران-شمال وزارتخانه های مربوطه تعامل در آینده خوبی خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، معاون اول رئیس جمهور امروز سه شنبه به همراه وزاری راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت و همچنین رییس بنیاد مستضعفان و استاندار مازندران از قطعه سوم آزادراه تهران- شمال بازدید و تامین مالی اجرای این قطعه را تعیین تکلیف و بر ایمن سازی جاده کندوان تاکید کرد.
روز پنجشنبه پانزدهم تیر ماه امسال رئیس جمهور قطعه دوم آزادراه تهران - شمال افتتاح و همزمان آیت الله رئیسی دستور علمیات ساخت قطعه سوم این آزادراه واقع در استان مازندران را صادر کرد.
آیت الله رییسی در این روز بر ضرورت هرچه زودتر اجرایی شدن قطعه سوم تاکید کرد و برای اجرای زودهنگام آن محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور را برای تحقق زودهنگام این مهم مامور کرد.
در پی این دستور رئیس دولت مردمی سیزدهم، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران پیگیر این موضوع شد تا این که روز گذشته در تهران با معاون رئیس جمهور و شماری از وزرای مربوط به اجرای قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال دیدار کرد.
در همین ارتباط پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر ماموریت معاون اول رئیس جمهور با همراه وزرای راه و شهرسازی، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس بنیاد مستضعفان با هدف پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه تهران شمال امروز ظهر به طور سرزده از این قطعه آزادراه بازدید کردند.
در جریان این بازدید مساله تامین مالی قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال تعیین و تکلیف شدو معاون اول رئیس جمهور نیز موارد را به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کرده است.
مقررر شد عملیات اجرایی قطعه سوم آزاد راه از یک یک ماه آینده آغاز شود.
قطعه سوم آزادراه تهران - شمال در سه گام اجرایی می شود که گام اول آن ۱۶.۵ کیلومتر است عملیات اجرایی تا یک ماه آینده آغاز می شود و زیر بار ترافیک برود.
همچنین مقرر شد ۱۰ کیلومتر انتهای گام سوم بخش مربوط به مرزن آباد توسط وزرات راه و شهرسازی عملیات آن شروع شود و تصمیم گرفته شد با تزریق اعتبارات و اختصاص تجهیزات بیشتر برای این امر سرعت بیشتری بگیرد که تا پایان امسال این مقدار هم زیر بار ترافیک برود.
در این بازدید سرزده مقرر شد جاده قدیم چالوس از پل زنگوله تا پل چالوس با دستور معاون اول رئیس جمهور توسط وزارت خانه های مربوط خدمات حداکثری به این محور بدهند.
در بازدید امروز همچنین بحث ایمن سازی جاده قدیم چالوس مورد تاکید معاون اول رییس جمهور قرار گرفته که وزارت راه مامور شد ایمن سازی آن را سال جاری برنامه ریزی بکند و اقدامات آن را انجام بدهد.
همچنین در این بازدید محور پل زنگوله تا دوب آب جاده هراز که مربوط بخش بلده است برای سبک تر شدن بار ترافیکی جاده چالوس، آنهم بهسازی و مرمت و آماده سازی بشود.
عملیات اجرایی طرح ملی آزاد راه تهران - شمال از سال۱۳۷۶ به طول۱۲۱ کیلومتر در قالب چهار قطعه آغاز شد، تاکنون قطعه چهار آن حدفاصل مرزن آباد- چالوس به طول ۲۲ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ و قطعه نخست آن هم به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل تقاطع بزرگرراه آزادگان و بزرگرراه شهید همت تا سه راهی شهرستانک سال ۱۳۹۹ به بهره برداری رسیده است.
قطعه دوم این طرح ملی هم به طول ۲۳ کیلومتر شامل منطقه شهرستانک تا پل زنگوله امروز با حضور شماری از مسوولان کشوری و استانی از استان های البرز و مازندران با دستان مبارک آیت الله رئیسی رئیس جمهوری بهره برداری رسید.
دولت جهادی سیزدهم نیز امروز همزمان آغاز عملیات ساخت قطعه سوم این مسیر ارتباطی ملی کشور به طول ۳۲ کیلومتر از پل زنگوله تا دوراهی دشت نظیر شهر مرزن آباد چالوس واقع در استان مازندران صادر کرد که به گفته مسوولان امر این قطعه جزو سخت ترین قطعه آزادراه تهران - شمال است.
کوتاه شدن حدود ۶۵ کیلومتر از طول مسیر نسبت به جاده موجود کرج - چالوس، کاهش زمان سفر چهارساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی به یک ساعت و ۳۰ دقیقه در روزهای عادی، مسیری ایمن و سریع برای چهار فصل سال، افزایش ظرفیت عبور نسبت به راه فعلی، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا ناشی از کاهش آلاینده ها و واستهلاک خودروها، توسعه صنعت گردشگری و صنایع کشاورزی و تبدیلی از جمله مزیت هایی این طرح آزادراهی کشور اعلام شده است.
نظر شما