۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85180900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان عزادار پاکستانی در آیین‌های محرم هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند+فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - بانوان پاکستانی همنوا با جهان اسلام در تقبیح پدیده شوم اسلام هراسی، در حسینیه‌ها و مراکز ویژه عزاداری زنان در ایام محرم، با در دست گرفتن قرآن کریم، اهانت‌های مکرر به کتاب آسمانی مسلمانان در اروپا را به شدت محکوم کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، شهرهای مختلف پاکستان همزمان با دهه اول محرم شاهد برگزاری پرشور آیین‌های عزاداری شیعیان در غم شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و اصحاب باوفای ایشان است و در این بین بانوان پاکستانی نیز سهم بزرگی در انعقاد مراسم عزاداری و سخنرانی ویژه زنان و دختران دارند.

بانوان عزادار پاکستانی در آیین‌های محرم هتک حرمت قرآن کریم را محکوم کردند+فیلم

حدود ۲۵ درصد از جمعیت ۲۳۰ میلیون نفری کشور پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند و ایام محرم و صفر فرصتی را برای شیعیان همسایه شرقی ایران جهت حضور در مراسم‌های عزاداری، گردهمایی‌های علمی و دینی فراهم می‌کند.

همزمان با تکرار اقدامات موهن پیروان شیطان در کشورهای اروپایی علیه مقدسات اسلامی، بانوان شیعه در شهرهای مختلف پاکستان از جمله شهر لاهور به عنوان قلب فرهنگی این کشور در یک ابتکار جمعی، با درست داشتن قرآن کریم در آیین‌های عزاداری شرکت می‌کنند.

در یکی از این مراسمی که با حضور صدها نفر از زنان در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب منعقد شد، عزاداران حسینی قرآن کریم را بالا برده و با فریاد لبیک یا رسول‌الله و لبیک یا حسین (ع) هتاکی به قرآن کریم در سوئد و دانمارک را محکوم کردند.

خانم سکینه مهدوی از چهره‌های برجسته شیعیان پاکستان و رئیس آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) در لاهور طی سخنرانی در مراسم عزاداری بانوان گفت: پرچم عزای امام حسین علیه السلام ضامن حیات و قرآن است و مسلمانان غیور جهان هرگز هتاکان و حامیان آنان را تحمل نخواهد کرد.

وی افزود: بانوان در اسلام‌ از نقش مهمی برخوردارند و پویایی و توسعه جامعه اسلامی بدون در نظر گرفتن نقش تعیین کننده زنان غیرممکن است و امروز نیز بانوان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت همنوا با دیگر ملت‌های مسلمان یکصدا فریاد مرگ بر استکباری جهانی و مرگ بر هتاکان به قرآن را سرمی‌دهند.

سکینه‌ مهدوی از دولت پاکستان خواست تا با اخراج سفرای سوئد و دانمارک پیام روشنی به حامیان و همدستان پیروان شیطانی که مرتکب اعمال ننگین علیه مقدسات اسلامی شده‌اند، بدهد.

براساس این گزارش، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه طی پیامی تکرار اقدام موهن سوزاندن قرآن کریم اینبار در مقابل سفارت عراق در دانمارک را به شدت محکوم کرد و گفت: هدف از این حوادث شیطانی صدمه زدن به تعامل بین ادیان الهی، تخریب صلح و هماهنگی و از همه بیشتر ترویج اسلام هراسی می‌باشد.

وی افزود: از دولت ها و رهبران مذهبی می‌خواهیم که جلوی این اعمال منفور را بگیرند و اجازه ندهیم یک مشت آدم گمراه و شرور احساسات میلیاردها انسان را جریحه دار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha