هشدار هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب محلی

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه ناپایدار جوی، نسبت به احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب های محلی و نقطه ای در این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز سه شنبه با صدور اخطاریه جوی سطح زرد، با اشاره به تقویت جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو، نسبت به رگبار متناوب باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و جاری شدن روان آب و سیلاب محلی و نقطه ای از عصر امروز تا بامداد روز پنجشنبه هفته جاری هشدار داد.

هواشناسیی، جاری شدن روان آب و سیلاب های محلی و نقطه ای در ارتفاعات استان، کاهش دید و احتمال ریزش سنگ در محورهای کوهستانی را از پیامدهای منفی این سامانه ناپایدار جوی ذکرکرد که مناطق مختلف مازندران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت علاوه بر رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای و سایر اقدامات پیشگیرانه، از اسکان در کنار رودخانه‏ ها خودداری کنند.

در اخطاریه هواشناسی همچنین به کوهنوردان نیز توصیه شده است که در طی این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، نیمه ابری تا ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد، رگبار متناوب باران و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرده است.

آسمان مازندرن در روز پنج‏شنبه تاسوعای حسینی، صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در ساعات بعدازظهر با رشد ابر و در ارتفاعات با رگبار پراکنده باران و در روز جمعه عاشورای حسینی را نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش محسوس دما پیش بینی شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران، بیشینه دما در مناطق غربی این استان در روز جمعه عاشورای حسینی بین ۳۱ تا ۳۴ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۴ تا ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

وضعیت دریای خزر نیز طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha