۳ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۳۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85181067
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع آمریکا خواستار رسیدگی به خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان شد

تهران-ایرنا- لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در تماسی با همتای اسرائیلی خود خواستار اجماع سیاسی در اسرائیل و رسیدگی به خشونت شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینیان شد.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا از "العربیه انگلیسی" این درخواست آخرین نشانه از تنش میان آمریکا و اسرائیل به دلیل اصلاحات قضایی در رژیم صهیونیستی است که منجر به اعتراضات گسترده شده است.

در بیانیه پنتاگون در خصوص این تماس آمده است: «آستین تأکید کرد که آمریکا معتقد است اجماع گسترده از طریق گفت و گوهای سیاسی، بویژه در هفته‌ها و ماه‌های آینده، عناصر حیاتی یک دموکراسی انعطاف‌پذیر است.»

این بیانیه مستقیماً به اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی اشاره نکرد و سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، در جریان کنفرانس خبری از توضیح در خصوص موضوعات مطرح شده در این گفت وگو، خودداری کرد.

او همچنین حاضر به توضیح بیشتر درباره اظهارات آستین در مورد خشونت شهرک نشینان یهودی علیه فلسطینیان نشد.

در بیانیه پنتاگون آمده است که آستین از یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواسته است «به خشونت شهرک نشینان افراطی علیه غیرنظامیان فلسطینی رسیدگی کند.»

به گزارش ایرنا، مسئولان آمریکایی در جریان سفر به اراضی اشغالی در هفته‌های اخیر به همتایان صهیونیستی خود هشدار دادند که ادامه سیاست کنونی کابینه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به روابط میان دو طرف لطمه می‌زند.

بر اساس این گزارش، این مسئولان اعلام کردند که موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با افزایش شهرک سازی‌ها و قانونی کردن این شهرک‌ها و افزایش خشونت شهرک‌ نشینان علیه فلسطینی‌ها تنها به روابط میان این رژیم و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و احتمال عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان آسیب نمی‌زند بلکه به برنامه‌های همکاری رژیم صهیونیستی و آمریکا از جمله طرح معافیت شهروندان اسرائیلی از داشتن ویزای ورود به آمریکا آسیب خواهد زد.

کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه در قرائت‌های دوم و سوم پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را در سایه اعتراض گسترده مخالفان و خروج سران اپوزیسون از سالن کنست به نشانه اعتراض تصویب کرد.

کنست عصر دوشنبه در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف با این پیش نویس به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفت که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان‌های اطراف کنست تظاهرات کردند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس رژیم صهیونیستی بشدت سقوط کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha