بندر نخیلو در شهرستان لنگه از میدان‌های نفتی لاوان پشتیبانی می‌کند

بندرعباس - ایرنا - معاون مهندسی و عمران اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بندر نخیلو در شهرستان بندرلنگه در قالب یک بندر پشتیبان برای لاوان و میدان‌های نفتی این جزیره پشتیبانی می‌کند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید کمالی روز چهارشنبه در بیست و پنجمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل با دستورکار بررسی فرسایش و پیشروی آب دریا به سمت روستای نخیلو ناشی از ساخت بندر نخیلو افزود: انجام مطالعات، طراحی، دریافت مجوز ساخت و اجرای دیوار حفاظت ساحلی روستای نخیلو در دستورکار شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت.

وی، لزوم دریافت مجوز بهره‌برداری بندر نخیلو را در راستای اجرای قوانین موجود را یادآورشد و ادامه داد: این بندر از میادین نفتی جزیره لاوان پشتیبانی می‌کند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآورشد: طرح مطالعاتی برای ایجاد دیوار حفاظت ساحلی روستای نخیلو در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط شرکت نفت فلات قاره ایران تهیه و به همراه دیگر مدارک و مستندات به منظور ارائه در کمیته صدور مجوز سازه‌ها و تاسیسات دریایی باید در سامانه صدور مجوزها بارگذاری شود.

کمالی با اشاره به مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه مسوولیت‌های اجتماعی و رونق معیشت ساحل نشینان به‌ویژه در روستاها بیان کرد: در حوزه رفت و آمد شناورها در این بندر نیز اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان با شرکت نفت فلات قاره ایران همکاری خواهد داشت تا با یک شجاعت هوشمندانه این کار دنبال شود.

نخیلو روستای بزرگی از توابع بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است.

نخیلو بندرگاه بزرگی در دوران گذشته بوده‌ است و همچنان به عنوان یکی از بنادر معروف در کرانه خلیج‌فارس به شمار می‌رود اما رونق سابق را ندارد.

این بندرگاه که در ۱۹۰ کیلومتری بندرلنگه و ۱۵ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار گرفته است، دارای ۲ شاخه موج شکن و یک حوضچه آرامش است و عملیات پشتیبانی مربوط به تاسیسات شرکت نفت فلات قاره واقع در جزیره لاوان را انجام می‌دهد.

موافقت بهره‌برداری از مرحله نخست اسکله خدماتی و پشتیبانی مربوط به سال ۱۳۸۳ است و زمانی که مجوز صادر شده بود، هنوز موضوع آب شستگی ایجاد نشده بود.

این بندر موقعیت راهبردی و استثنایی برای لجستیک منطقه لاوان و سکوهای نفتی در این منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha