اعتبارات سفر رییس جمهور، بسترساز پژوهش‌های فناورانه دانشکده نفت شیراز

شیراز - ایرنا - رییس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز گفت: تخصیص ۵۶ میلیارد ریال از محل اعتبار سفر رییس جمهور به فارس برای تجهیز این دانشکده بستر لازم را برای پژوهش‌های فناورانه استادان دانشگاه فراهم کرد.

دکتر محمد فارسی چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تجهیز دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز یکی از مصوبات نخستین سفر رییس جمهور به استان فارس بود که به این منظور ۷۰ میلیارد ریال اختصاص یافت و تا کنون ۵۶ میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های پژوهشی و تجهیز کلاس‌های درس استفاده شد.

رییس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز بیان کرد: با توجه به اینکه اساتید این دانشکده در حال انجام پژوهش‌های فناورانه در حوزه‌های پالایش، جداسازی، بهره‌برداری و پتروشیمی هستند، انجام برخی از تحقیقات آنها بدون این تجهیزات آزمایشگاهی غیر ممکن بود که با تجهیز آن زمینه این پژوهش‌ها فراهم شد.

فارسی اضافه کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی و کلاس‌های درس نیز در افزایش بهره‌وری آموزش تاثیر بسزایی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور و ظرفیت‌های دانشکده شیمی، نفت و گاز در زمینه های محیط زیست و انرژی، گسترش فعالیت‌ها در این حوزه در دستور کار قرار دارد و از این رو تداوم تخصیص اعتبار به این دانشکده لازم است.

رییس دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز گفت: پژوهشکده ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، مرکز پژوهشی محیط زیست در صنایع نفت گاز و پتروشیمی و قطب علمی گاز در دانشکده مهندسی شیمی نفت و گاز شیراز مستقر است.

فارسی یادآور شد: دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز در زمان حاضر ۳۲ عضو هیات علمی و حدود ۶۵۰ دانشجو دارد که ۳۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و حدود ۳۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های مهندسی شیمی و مهندسی نفت در مقطع کارشناسی و در گرایش‌های طراحی فرایند، جداسازی، شبیه سازی و کنترل، محیط زیست، ترموسینیتک و کاتالیست و پلیمر، سیستم های انرژی، انتقال و توزیع گاز، بهره برداری و مخازن هیدروکربوری کارشناسی ارزشد تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: این دانشکده در مقطع دکتری نیز در رشته‌های مهندسی شیمی و مهندسی نفت دانشجو می‌پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha