۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 5478
کد خبر: 85181317
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

محرم حسینی، زمینه‌ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه است

زاهدان- ایرنا- شهردار زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: مناسبت‌هایی مانند محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع) که از مشترکات مسلمانان به شمار می‌رود زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه است.

محمدامیر براهویی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، اظهار کرد: مناسبت‌هایی همانند محرم می‌تواند زمینه ساز وحدت بیشتر بین سنی و شیعه شود.
وی افزود: زاهدان پایتخت وحدت ایران اسلامی است باید از فرصت ماه محرم و مشترکات موجود برای تقویت وحدت بهره‌گیری کرد.
شهردار زاهدان تأکید کرد: یکی از مشترکات مهم ما موضوع شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و واقعه کربلا است.
وی تصریح کرد: شیعه و سنی حقانیت، شهادت مظلومانه و راه امام حسین علیهم السلام را قبول دارند، این موضوع که یکی از اشتراکات است به تقویت پایه‌های وحدت کمک می‌کند و عاملی بر توسعه بیشتر خواهد بود.
براهویی در بخش دیگری سخنان خود به موضوع پویش "نذر خون" در روز یکشنبه هشتم مردادماه جاری اشاره کرد و گفت: این پویش بهانه‌ای است تا عاشقان مکتب امام حسین (ع) با اهدا خون خود نجات بخش جان بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی باشند.
وی بیان کرد: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی از شهروندان واجد شرایط اهدای خون درخواست می‌شود تا درپویش "نذر خون"، مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha