۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85181375
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بخش فیزیوتراپی بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان بهره‌برداری شد
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا - رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بهره‌برداری بخش فیزیوتراپی بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان خبر داد و گفت: در این مرکز انواع خدمات فیزیوتراپی (فیزیک درمانی) به بیماران هموفیلی ارائه می‌شود.

شهربانو مظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت "هفته حمایت از بیماران هموفیلی" افزود: بازسازی این مرکز و خرید تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز آن از سال گذشته آغاز شد و در زمان حاضر در حال ارائه خدمات به بیماران است.

وی با بیان اینکه خدمات فیزیوتراپی در این مرکز تا سقف تعیین شده در بسته حمایتی از بیماران خاص، رایگان است و بیماران تالاسمی و سرطان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند، اظهار امیدواری کرد که ارائه خدمات در این بخش با تامین نیروی انسانی بیشتر و استفاده از امکانات دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا مهر امسال، گسترش یابد.

مظاهری یکی از دغدغه های موجود درباره بیماران هموفیلی را توانبخشی و فیزیوتراپی ایمن برای آنها عنوان و اضافه کرد: یکی از کلیدی ترین خدمات برای حفظ سلامت این بیماران، فیزیوتراپی و بازتوانی آنهاست.

وی با اشاره به انیکه فیزیوتراپی و فعالیت ورزشی باعث می‌شود که بیمار هموفیلی به فاکتور انعقادی کمتری نیاز پیدا کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فعلی مراکز درمانی در توانبخشی و فیزیوتراپی، کمبود نیروی انسانی است.

رییس اداره بیماری‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با توجه به تعرفه های دولتی و اختیاری بودن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان رشته‌های توانبخشی و فیزیوتراپی، تمایل آنها برای فعالیت در مراکز دولتی کم است که امیدواریم این مساله با اتخاذ تمهیدات ویژه برطرف شود.

مظاهری همچنین از افزایش سهمیه دارویی تعدادی از فاکتورهای انعقادی برای بیماران هموفیلی استان اصفهان خبر داد و گفت: با اینحال هرگاه در سطح کشور، کمبود دارویی وجود داشته باشد به همان نسبت بر روی استان‌ها تاثیر می گذارد که امید است با همت وزارت بهدشت و سازمان غذا و دارو، کمبود داروهای فاکتور انعقادی به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ بیمار هموفیلی در استان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند، افزود: تعداد مردان مبتلا به هموفیلی از زنان، بیشتر و بیشترین کمبود فاکتور انعقادی در بین آنها مربوط به فاکتور هشت است.

مظاهری تاکید کرد: برای حمایت از این بیماران همواره تلاش شده است که شیوه‌نامه های مربوط به بسته حمایتی از آنها به خوبی اجرا شود و همه ملزومات و فاکتورهای انعقادی مورد نیاز به‌صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سایر خدمات مانند انواع تصویربرداری، آزمایش‌ها، بستری و عمل جراحی مرتبط با بیماری زمینه ای هموفیلی در بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بطور رایگان انجام می شود، خاطرنشان کرد: این بیماران می توانند خدمات دندانپزشکی مورد نیاز خود را در بیمارستان سیدالشهدا(ع) و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا سقف تعیین شده بطور رایگان دریافت کنند.

اول تا هفتم مرداد به‌عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است. هدف اصلی از این نامگذاری، طرح شرایط بیماران و نیازهای آنها بدنبال افزایش آگاهی و مشارکت هرچه بیشتر مردم است.

هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد فاقد پروتئینی به نام “فاکتورهای لخته شدن” یا دارای مقدار کمی از آن است و در نتیجه خون به درستی لخته نمی‌شود.

امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان(جز کاشان و آران و بیدگل) با بیش از چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha