نمازجمعه و ظهر عاشورای یزد در مسجد حظیره برگزار می‌شود

یزد- ایرنا- مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: به دلیل تقارن روز جمعه با روز عاشورای حسینی نماز ظهر عاشورا و نمازجمعه ششم مرداد ماه جاری در یزد به جای مسجد ملااسماعیل در مسجد حظیره (روضه محمدیه) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدجمال الدین نجم الهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از اقامه نمازجمعه همانند سال های گذشته در حظیره برنامه عزاداری با حضور هیات‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با تسلیت ماه محرم حسینی و قدردانی از نمازگزاران جمعه ادامه داد: اقامه نمازجمعه عاشورایی دارای اهمیت زیادی است و قطعا شاهد حضور گسترده مردم ولایتمدار در برگزاری آیین های عزاداری و نماز در این روز خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: به مناسبت تقارن روز عاشورا با روز جمعه در تمامی میعادگاه‌های نمازجمعه در مناطق شهری و روستایی استان ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور پرشور مردم و جوانان برگزار می شود.

نجم الهدی بیان کرد: اقامه نمازحمعه یکی از برکات عظیم انقلاب اسلامی است و به خصوص در روز عاشورای حسینی برگزاری این فریضه با همراهی مردم و هیات های عزاداری با معنویت بیشتری برگزار می شود.

وی از همراهی هیات‌های عزاداری با ستادهای نمازجمعه و همکاری مسئولان برای برگزاری نمازجمعه عاشورایی قدردانی کرد و برپایی باشکوه این فریضه را در حفظ وحدت و شکست توطئه های دشمنان موثر دانست.

نمازجمعه در ۲۷ محل در مناطق شهری و روستایی استان یزد اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha