۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85181532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در خراسان‌شمالی ۵۸ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در چهار ماهه نخست امسال با ۱۱۰ میلیارد ریال به نسبت مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی تویی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت شمار پرونده های قاچاق کالا ۶۰ فقره بود که نسبت به مدت مشابه پارسال تفاوت چندانی ندارد.

به گفته وی؛ ارزش ریالی پرونده های قاچاق در چهار ماهه نخست سال گذشته ۷۰ میلیارد ریال بود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اضافه کرد: عمده کالاهای قاچاق کشف شده شامل دارو، سیگار و توتون و تنباکو است.

ارزش ریالی کشف کالای قاچاق در خراسان‌شمالی ۵۸ درصد افزایش یافت

تاکید استاندار خراسان شمالی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: اراده و اهتمام مسوولان در این استان بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و در این زمینه هماهنگی خوبی حاکم است.

محمدرضا حسین نژاد اظهار کرد: قاچاق کالا سبب هدر رفت سرمایه در جامعه می شود از این رو برای حمایت از تولید داخل باید از ورود کالاهای قاچاق به استان جلوگیری کرد همچنین از خروج کالاهایی که قاچاق محسوب می شود هم باید به جد جلوگیری شود.

استاندار خراسان شمالی بر برخورد قاطع قضایی و نیز انتظامی بر قاچاق کالا تاکید کرد و افزود: باید ورود و خروج کالاها در کشور کنترل شود تا جلوی قاچاق گرفته شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تاکید شرع بر عدم استفاده از کالای قاچاق گفت: جایگاه غیرقانونی بودن و غیر شرعی بودن استفاده از کالای قاچاق باید برای خانواده ها تبیین شود تا این اجناس در بازار خریدار و مشتری نداشته باشد.

استاندار خراسان شمالی، کاهش تولید و افزایش بیکاری را از خسارت های استفاده از قاچاق کالا عنوان کرد و افزود: با اقدامات فرهنگی می توان ترویج استفاده نکردن از کالای قاچاق را نهادینه کرد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha