۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85181675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال خون ایلام آماده پذیرش اهداکنندگان در تاسوعا و عاشورای حسینی

ایلام - ایرنا - مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، انتقال خون ایلام آماده پذیرش اهداکنندگان خون از عزاداران است.

دکتر لیلی عاصم آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عزاداران حسینی در شب و روز تاسوعا و روز عاشورا با مراجعه به انتقال خون استان نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

وی افزود: شب تاسوعا از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ شب و روز تاسوعا از ساعت هشت صبح تا ۱۳ ظهر، ۱۴ تا ۱۹:۳۰ عصر و ۲۰:۳۰ تا ۲۳ شب عاشورا امکان مراجعه و خونگیری از اهداکنندگان وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون ایلام یادآور شد: روز عاشورا نیز عزاداران از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر برای اهدای خون خود امکان مراجعه به انتقال خون را دارند.

عاصم آبادی ادامه داد: این پایگاه در ایلام تاسوعا و عاشورا و همچنین در آستانه اربعین حسینی در قالب پویش " اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" در طول ماه های محرم و صفر آماده پذیرش عزاداران است.

وی اضافه کرد: اولویت جذب برای اهدای خون در قالب این پویش فرهنگی با جوانان و بانوان است که برای جذب حداکثری این اقشار، باید از ظرفیت های موجود استفاده شود.

مدیرکل انتقال خون ایلام تاکید کرد: باتوجه به تردد زائران در ماه های محرم و صفر به ویژه ایام اربعین در محورهای موصلاتی استان منتهی به مرز مهران، افزایش بانک ذخایر خون و فرآورده های خونی استان با مشارکت مردم از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.

عاصم آبادی افزود: برنامه ریزی لازم برای ذخیره سازی خون و فرآورده های خونی در بیمارستان امام حسین (ع) مهران اندیشیده شده و در این راستا هماهنگی لازم با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارسال خون مورد نیاز به شهرستان های مهران و دهلران صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین و حضور زائران، تیم انتقال خون در پایانه مرزی مهران برای خدمات رسانی هرچه بیشتر و ارسال سریع خون به بیماران در صورت بروز تصادفات با باکس های حاوی گروه های خونی مستقر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha