۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85181687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راندمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصفهان بیش از ۸۰ درصد است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: راندمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بیش از ۸۰ درصد است به این معنا که سعی شده تلفات آب به حداقل برسد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، روز چهارشنبه به نقل از حسن ساسانی افزود: مجموع طول کانال‌های درجه یک و دو شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر است و با مدیریت، مرمت، بازسازی، نگهداری و تعمیرات، راندمان شبکه‌ها را در شرایط استاندارد قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان ۱۱ شبکه آبیاری شامل آبشار، رودَشتین، نکوآباد، مَهیار جنوبی، کَروَن، بُرخوار، گلپایگان، حَنا، پادنا، کمانه و قره‌قاچ وجود دارد و شبکه آبیاری کمانه با ۹۹ درصد بالاترین راندمان را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به شرایط اقلیمی منطقه خاطرنشان کرد: حفظ عملکرد سیستم در حد مطلوب و همچنین افزایش عمر مفید در شبکه های آبیاری استان از اهداف ماست.

وی افزود: اعتبار مربوط به تعمیرات شبکه های آبیاری استان، تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب در سال ۱۴۰۱ بالغ بر یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال بود.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی با قابلیت کشاورزی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی حدود ۴۸۵ هزار هکتار آن برای کشت و کار اختصاص می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha