پنج هزار و ۵۰۰ متر سایبان برای اربعین حسینی در شلمچه نصب خواهد شد

آبادان - ایرنا - معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: پنج هزار و ۵۰۰ متر سایبان در مسیر عبور زائران اربعین حسینی در شلمچه نصب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ولی‌الله حیاتی چهارشنبه در نشست هماهنگی کمیته‌های ۱۸گانه ستاد اربعین حسینی در پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده ظرفیت تامین آب پایانه مرزی شلمچه از هشت هزار متر مکعب در سال‌های گذشته به ۲۴هزار متر مکعب رسیده است ضمن اینکه لایروبی فاضلاب پایانه تا ۱۵ مرداد ماه به پایان خواهد رسید.

وی ضمن تاکید بر ساماندهی پایانه ۹۰ هکتاری شلمچه و استقرار کانتینرها و محوطه‌سازی پایانه قبل از آغاز حرکت زائران اربعین حسینی گفت:ا ستقرار جایگاه‌های موقت سوخت، احداث خطوط جاده‌ای در مسیرهای ورودی و خروجی خرمشهر و شرایط روشنایی مسیر تردد زائران از نیز ساماندهی شود.

حیاتی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری شیراز به عنوان معین مرز شلمچه برای ارائه خدمات حمل و نقل، نظافت، خدمت‌رسانی و امداد در پایانه مرزی شلمچه اعلام افزود: آماده‌سازی ۱۰ کیلومتر از این مسیر تا ایام اربعین نیز مورد تاکید است.

در ادامه نشست امام جمعه شهرستان خرمشهر ضمن ابراز امیدواری برای پایان عملیات اربعین حسینی در موعد مقرر و پذیرایی شایسته از زائران اربعین، اظهار کرد: اجتماع اربعینی در مرز شلمچه سال به سال بهتر می‌شود و این موضوع مرهون تلاش‌های خادمان زوار در ستاد اربعین است.

حجت الاسلام عادل‌پور ادامه داد: مشکلاتی در خصوص وضعیت تردد اهالی روستاهای مسیر شلمچه، ترافیک روزهای اربعین و کمبود آب در سال‌های گذشته مطرح بود که امیدوارم این معضلات با تدابیری که در شورای ترافیک و ستاد اربعین اندیشیده می‌شود، رفع گردد.

وی تصریح کرد: پایانه مرزی شلمچه به‌مراتب زیرساخت‌های مناسب‌تری برای پذیرش اتباع خارجه دارد که لازم است مسئولان استان با هماهنگی طرف عراقی در راستای پذیرش اتباع در این مرز تلاش لازم را صورت دهند.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه جاده امام رضا(ع) فاقد خدمات لازم امدادی، انتظامی و خودرویی برای زائران است که امید می‌رود در این خصوص نیز چاره‌اندیشی شود.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

براساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری قمری روز اربعین حسینی است.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha