۳۶ گروه نظارت بر ذبح دام و فرآورده های خام دامی نظارت می کنند

ایلام - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از نظارت ۳۶ گروه ثابت و سیار ایام در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در این استان بر ذبح دام و فرآورده های خام دامی برای نذورات خبر داد.

یونس احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در ذبح دام، اظهار کرد: این گروه ها شامل تعداد ۵۸ ناظر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی است.

وی افزود: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ۱۳ دکتر دامپزشک، ۳۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ ناظر شرعی در ۱۸ گروه ثابت و ۱۸ گروه سیار ساماندهی برای نظارت بر ذبح دام و رعایت اصول بهداشتی در این خصوص در سطح استان ساماندهی شده است.

احمدی ادامه داد: این گروه ها در شب و روز تاسوعا و عاشورا بر ذبح دام های نذری خانگی، هیئت ها و آشپزخانه های محل پخت غذای نذری نظارت دارند.

وی یادآور شد: ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از احتمال انتقال بیماری های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از اهداف این طرح است.

وی از اعضای هیئت های مذهبی و آشپزخانه ها خواست همکاری لازم با این گروه های ناظر در جهت تعیین و تشخیص سلامت دام زنده یا لاشه دام را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: هیئت ها و آشپزخانه ها یا همه افرادی که در منازل شخصی خود اقدام به ذبح دام می کنند در صورت مشکوک بودن به دام یا لاشه با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

احمدی ابراز کرد: توصیه می شود گوشت مورد نیاز برای پخت غذای نذری و یا دام زنده از محل های مورد تایید این اداره کل خریداری و تهیه شود تا سلامت مصرف کنندگان به مخاطره نیفتند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک انسان و دام شناسایی شده است تب کریمه کنگو یکی از مهمترین و خطرناک ترین نوع این بیماری ها محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha