استاندار خراسان جنوبی: تولید داخلی نیازمند جهاد تبیین است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی خواستار فرهنگسازی برای استفاده از کالای ایرانی شد و گفت: تولید داخلی نیازمند جهاد تبیین است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با موضوع "بررسی الزامات فرهنگی شعار سال بر مبنای اندیشه تمدنی اسلام" برگزار شد، گفت: با خرید کالای داخلی تولید و کارگر ما حمایت می‌شود اما برخی افراد کالای خارجی را بر کالای داخلی ترجیح می‌دهند که نشان از فرهنگ خودباختگی دارد.

وی افزود: در مقوله فرهنگسازی و جهاد تبیین باید تکرار داشته باشیم و متناسب، به روز و امروزی با مردم صحبت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بر نقش مردم، دولت و مجلس در تحقق شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" تاکید کرد و گفت: نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری هدفگذاری برای دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در این خصوص ماموریت‌هایی دارند گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، مهار تورم متوقف بر تولید است، افزایش تولید هم به مردم و دستگاه های اجرایی به ویژه دولت و مجلس بر می‌گردد که باید زمینه را برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد ایجاد کنند.

قناعت با اشاره به اینکه برخی استان‌ها زیرساخت های خوبی دارند و در برخی مناطق مثل خراسان جنوبی زیرساخت های تولید باید آماده شود افزود: با ایجاد زیرساخت ها شاهد جذب و توسعه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: حضور ۱۳ سرمایه گذار در جنوب خراسان جنوبی با پیگیری های دولت سیزدهم محقق شده و امیدواریم شاهد تحقق شعار سال باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای افزایش بهره وری نتوانستیم از فرصت های موجود در کشور استفاده مطلوب را ببریم گفت: اگر قرار است در مهار تورم موفق شویم باید به حوزه تولید توجه خاصی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه توجه اصلی دولتمردان به حوزه تولید و اقتصاد است ادامه داد: در برخی استان ها به جهت تامین زیرساخت ها شاهد حضور سرمایه گذاران کلان هستیم و در برخی استان ها به دلیل ضعف های زیر ساختی کاستی هایی مشاهده می‌شود.

قناعت گفت: لذا برای اینکه یک سرمایه گذار به استان های کم برخوردار مانند خراسان جنوبی مراجعه کند، باید در حوزه اقتصادی اقداماتی صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی یادآور شد: واحدهای تولیدی راکد را تعیین تکلیف کردیم به طوری که ۳۸۴ واحد راکد و نیمه راکد شناسایی شد که خوشبختانه استان توانست از این تعداد ۱۹۹ واحد را مجدد فعال کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تحولات اقتصادی موجود، این واحدها نیازمند مراقبت و مواظبت هم بودند لذا این روند را امسال هم ادامه می دهیم تا به اقتصاد و معیشت مردم توجه خاصی شود.

وی با اشاره به موضوع اصلی جلسه یعنی الزامات فرهنگی و تحقق شعار سال، گفت: در جهاد تبیین تلاش های زیادی در کشور انجام شده ولی نتوانسته ایم حق مطلب را خوب ادا کنیم.

قناعت افزود: این شایعه که بنزین گران می شود با اینکه در دستور کار دولت نیست، نیازمند اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه در آمریکا به عنوان بی ثبات ترین کشور در ۲ دهه گذشته قیمت بنزین لحظه ای عوض شده گفت: قیمت بنزین از یک و نیم تا پنج دلار تفاوت دارد و لحظه ای و متناسب با قیمت جهانی نفت تغییر می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: یکی از دلایلی که غربی ها با استقرار جریان های انقلابی در دولت سیزدهم و قوه مجریه مخالفت می کنند قیمت بنزین است؛ دشمن درخصوص شایعه پراکنی خیلی قوی عمل می کند و ما علیرغم تلاش های گسترده نتوانسته ایم خوب عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در حال جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن هستیم و این موضوع مهم باید برای مردم بازگو شود افزود: برخی مشکلات اقتصادی از ناهماهنگی ها در کشور، نبود کار تیمی و بی کفایتی برخی مجموعه هاست ولی بخش اعظم مشکلات اقتصادی به خاطر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و اعضای شورا در دفتر امام جمعه بیرجند برگزار شد.

همچنین قرارگاه استانی جهاد تبیین امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان تشکیل جلسه داد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اینکه انحراف امت اسلام بعد از رحلت پیامبر (ص) به دلیل پایین بودن قدرت تحلیل سیاسی مردم رقم خورد گفت: جهاد تبیین ابعاد و شئون مختلفی دارد اما در مجموع هدف ما از اجرای آن، افزایش قدرت تحلیل سیاسی مردم است.

وی افزود: در حوزه جهاد تبیین اقدامات خوبی در استان انجام شده البته ضعف‌هایی هم وجود دارد اما به معنای این نیست که خیلی ناامید باشیم چون نقاط قوت ما به مراتب بیشتر از نقاط ضعف است.

قناعت با تاکید بر اینکه مدیران باید آستانه تحمل و سعه صدر بالایی داشته باشند گفت: اگر فشار کاری مسئولی بالا باشد به معنای مشکلات نظام نیست.

وی بیان کرد: اینکه بیش از چهار دهه آمریکا و اتحادیه اروپا می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کنند اما نمی‌توانند دلایل مختلفی دارد که یکی همین سرمایه اجتماعی است و اکنون دشمن تلاش می‌کند پشتوانه مردمی را از نظام بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ترویج امیدآفرینی در جامعه با بیان نقاط قوت در کنار نقاط ضعف تصریح کرد: باید کار تیمی را تمرین کنیم و در حوزه جهاد تبیین دنبال همایش نباشیم و بر ساختارها متوقف نشویم.

وی با اشاره به اینکه در اولین فرصت در شورای اداری استان قرارگاه ملی جهاد تبیین برای مدیران تشریح و ضمن تعیین وظایف، کارگروه‌ها فعال خواهد شد گفت: باید مخاطب‌شناس باشیم و متناسب با مخاطب در حوزه جهاد تبیین فعالیت داشته باشیم.

قناعت با بیان اینکه در تعیین اولویت‌ها باید همصدا و نقطه ‌نظر واحد داشته باشیم افزود: جهاد تبیین موضوع بسیار حیاتی و کلیدی است برای اینکه دچار انحراف و خطا نشویم.

وی گفت: برای جهاد تبیین و افزایش قدرت تحلیل سیاسی مردم باید ابتدا اولویت‌ها را تعیین کنیم، مخاطب را بشناسیم و با انجام کار تیمی نسبت به هم اعتماد داشته باشیم و شرح وظایف‌ها مشخص باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha