خانواده شهدای عملیات مرصاد کنگاور تجلیل شدند

کرمانشاه - ایرنا - جمعی از مسئولان شهرستان کنگاور به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد با سه خانواده‌ شهدای این عملیات دیدار و از آنها تجلیل کردند.

به گزارش ایرنا، سرپرست فرمانداری شهرستان کنگاور در دیدار با اعضای چند خانواده شهید اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا مایه افتخار جامعه و جزو سرمایه‌های معنوی کشور به شمار می روند و همه مسوولان قدردان تلاش های آنها در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

«ایرج صادقی» با بیان اینکه امروز در جامعه بیش از هر زمانی نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم، اظهار داشت: شهدا سرمایه اصلی نظام اسلامی و عامل اقتدار، امنیت و آسایش امروز کشور هستند که با جانفشانی ایران اسلامی را سربلند و عزتمند کردند.

سرپرست فرمانداری کنگاور اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا و امام شهیدان باشیم تا بتوانیم به بهترین نحو از ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی پاسداری کنیم.

در پایان این دیدار با اهداء لوح یادبود از صبر و استقامت خانواده معظم شهیدان " صفرعلی فشی "، " مروت علی گلشنی " و حجت اله ایمانی از شهدای عملیات مرصاد تجلیل به عمل آمد.

خانواده شهدای عملیات مرصاد کنگاور تجلیل شدند

شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر ۴۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌عملیات مرصاد روزهای چهارم و پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.

در این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، رجوی خود شخصاً و مطابق معمول، شرکت نداشت و از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می‌کرد. فرمان آتش را نیز مریم رجوی و البته از محل امنی در خاک عراق صادر کرد.

رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.

استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۵۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

خانواده شهدای عملیات مرصاد کنگاور تجلیل شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha