۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85181948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آثار منتخب شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان معرفی شد

سنندج- ایرنا- دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: پس از بازبینی و ارزیابی بخش‌های مختلف جشنواره، آثار منتخب این دوره از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، رحمان هوشیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در بخش آزاد (مسابقه) این جشنواره آثار "هزار پیشه" از اصفهان، "مصائب زنان جنگ" از لاهیجان، "نقطه سر خط" از مریوان،"پلاسما" از زاهدان، "پیوند کووالانسی در زاویه ۴۵ درجه" از خمینی شهر و "سنگ" از بناب برای اجرا انتخاب شده اند.

وی افزود: همچنین"واگویه های خیابانی یک لک لک نسبتا عاقبت اندیش" از خمینی شهر، "زمین شماره ایکس" از اصفهان، "استریت تئاترمید این فلیپین" از اندیمیشک، "به رای ئیوه چی بکه م؟" از پیرانشهر، "پارادوکس" از دهلران و برگزیده جشنواره شهروند لاهیجان بنا به معرفی دبیرخانه آن جشنواره از دیگر آثار منتخب بخش آزاد است.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ادامه داد:منتخبین بخش دگر گونه های اجرایی نیز شامل نمایش "بدونه توقف" از اهر،"با بادها می رقصد" از ازنا و"دنیای وارونه" از کرج است.

وی با اشاره به منتخبین بخش فراگیر (ویژه معلولان) این جشنواره، اضافه کرد: نمایش "اگر تو بودی" از همدان،"ماده ۷ " از کرمانشاه و "روز تولد من" از قروه در این بخش پذیرفته شده اند.

هوشیاری ادامه داد: در بخش آیینی و سنتی نیز نمایش‌های"غوص" از میناب،'ارسو واچینی" از لاهیجان،"بی وقتی" از اصفهان انتخاب شده اند.

وی در ادامه به بخش ویژه( ایثار و شهادت) اشاره کرد و گفت:در این بخش نیز آثار "عاشقانه‌های زیر خاکی" از تهران، "کوچه در کوچه" از میناب، "جولا" از ملایر و "لالایی‌های ننه دلاور" از ایلام انتخاب شده‌اند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان افزود: در بخش کودک و نوجوان نیز "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" از یزد،نگینک و شهر آرزوها از شاهین شهر، "روزی روزگاری در سرزمین زباله‌ها" از رودسر، "غول مرحله آخر" به نویسندگی و کارگردانی مجید احمدی از هرسین(برگزیده جشنواره خیابانی هرسین)"پیاده‌رو"از تکاب و "شیلو"ازشاهین شهر آثار منتخب هستند.

به گفته وی آثار منتخب بخش بین الملل متعاقبا اعلام خواهد شد.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۱ تا ۱۷مهر ماه ۱۴۰۲ در شهرستان مریوان برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha