روایت واقع‌گرایانه و هنرمندانه از دستاوردها مورد انتظار است

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: ارائه روایت واقع‌گرایانه و هنرمندانه از پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور، معرفت افزایی، امیدآفرینی و تقویت خودباوری در نسل جوان از این ستاد انتظار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام حامد تقدیری عصر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی، واگذاری فرایندهای اجرایی به ظرفیت‌های مردمی و تکثیر بذر امید و غرس نهال (ما می توانیم و ما توانستیم) در جان و روان آحاد مردم را از انتظارات رئیس جمهور از ستاد ملی روایت پیشرفت برشمرد.

وی افزود: عموم مردم با اولویت جوانان، نوجوانان، اقشار تاثیرگذار و مسئولان عالی عرصه بین الملل به خصوص با محوریت دختران و بانوان از مخاطبان ستاد ملی روایت پیشرفت هستند.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: این ستاد از ستادهای رسمی دولت بوده که به دستور رئیس جمهور شکل گرفت و دارای اساسنامه‌ است.

وی با بیان اینکه مسئولیت ستاد ملی با رئیس جمهور و ستادهای استانی با استانداران است، گفت: پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور، محتوا محسوب می شود و روایت می‌تواند با ابزارهای مختلفی از جمله اردو، رسانه و ترفیع مقام و مسئول صورت گیرد.

تقدیری با اشاره به اینکه روایت موفقیت بانوان فعال و تاثیرگذار روایت پیشرفت است، افزود: فعالیت در حوزه پیشرفت صنعت، فناوری، علمی، عرصه زنان و کودکان، معرفت و معنویت خدمات اجتماعی و مدیریتی از دیگر روایت‌های پیشرفت است.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در ستاد روایت پیشرفت یادآور شد: باید در این راستا به اردوهای پیشرفت توجه ویژه شود و تاکنون بیشترین اردوها توسط وزارت صمت، بسیج و سپاه، وزارت نفت و تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت بیان کرد: سالانه هر دستگاه اجرایی باید از دستاوردهای خود حداقل سه تولید رسانه‌ای با محوریت عرصه بانوان و کودکان داشته باشد و در رسانه ملی و استانی پخش شود.

وی گفت: موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید از طریق اردوهای روایت پیشرفت برای جوانان و نوجوانان ایران تبیین شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین شامل بخش‌های زیادی است که ۲ بخش عمده و محوری آن روایت پیشرفت و راهیان پیشرفت بوده که خیلی حائز اهمیت است.

سید محمدرضا طالبی ادامه داد: در موضوع راهیان پیشرفت هم به صورت شفاهی و بعضاً به صورت بولتنی با استفاده از اساتید مجرب در حوزه دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی خوبی بویژه بعد از التهابات سال گذشته برگزار شده است.

وی افزود: در این راستا در حوزه استفاده از مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی و اجرایی انجام شده که به طور مرتب انعکاس آن از صدا و سیما ادامه دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در موضوع تولیدات رسانه‌ای هم در حوزه روایت پیشرفت و راهیان نور اتفاقات خوبی صورت گرفته است، گفت: در حوزه راهیان پیشرفت به صورت علمی و عملی برای دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌ریزی شد تا از صنایع داخل و خارج استان بازدید کنند.

وی یادآور شد: بطور مثال در یک شرکت تایر استان ماشین‌آلاتی توسط مهندسان آن ساخته شده که با نمونه کشورهای اروپایی رقابت می کند و اکنون در خط تولید قرار گرفته ‌اند که همه اینها باید برای دانشجویان تبیین و بیان شود.

طالبی پیشرفت در حوزه هوا فضا و ساخت پهبادها از دیگر این پیشرفت‌ها ذکر کرد و گفت: در برنامه‌ریزی های انجام شده دانش آموزان راهیان نور دربرگشت به استان از صنایع مهم و پیشرفت‌هایی که توسط مهندسان ایرانی حاصل شده بود بازدید کردند و با آنها آشنا شدند.

وی اظهار کرد: در برنامه‌های اوقات فراغت هم برنامه‌ریزی شده برای جوانان و نوجوانان ظرفیت صنایع و سایر پیشرفت‌های مختلف تبیین شود.

وی یادآور شد: پیشنهاد می شود جشنواره‌هایی برگزار شود تا بخشی از جامعه که کمتر رسانه‌های محلی به آن توجه دارند و بیشتر از فضای مجازی استفاده می‌کنند ظرفیتی و فضایی برای آنها با استفاده از برپایی جشن، طنز و تئاتر فراهم شود تا در این برنامه‌ها، پیشرفت‌های نظام و انقلاب با ارائه سخنرانی‌های کوتاه برای این قشر بازگو شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha