۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85182144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ استاندارد بافت در چهارمحال و بختیاری تهیه شد

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین استاندارد رشته‌های جدید و متناسب با ظرفیت‌های بومی استان گفت:۲۰ استاندارد بافت در استان تهیه و تدوین شد.

علیرضا کریمزاده روز شنبه ‌ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه امسال در حال تدوین سند حرفه‌ای بافت در استان هستیم، افزود: تهیه و تدوین این سند و استانداردهای این بخش با همکاری مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارشناسان شرکت نساجی حجاب شهرکرد در حال تدوین است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای سند حرفه‌ای برای پوشاک با قلاب نیز ۱۲ استاندارد، بافت بامیل ۱۰ حرفه و پارچه‌بافی ۹ استاندارد تدوین خواهد شد که تاکنون در پوشاک با قلاب ۱۰ استاندارد تهیه شده که همزمان با هفته ملی مهارت رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سند حرفه‌ای بافت برای استان تا آخر شهریور امسال تکمیل و رونمایی خواهد شد.

کریمزاده اظهار داشت: برای تدوین سند حرفه‌ای بافت چند حرفه مانند چغابافی که مختص استان است و مربی آن نیز وجود دارد، استاندارد توسط مربیان آماده شده و در مابقی حوزه‌ها نیز با همکاری کارشناسان کارخانه حجاب اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد آموزشی در فنی و حرفه‌ای کشور تهیه و تدوین و در سایت آموزش فنی و حرفه‌ای بارگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، فرش چهارمحال و بختیاری مطابق با معاهده بین‌المللی لیبسون که جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰ به آن ملحق شد، به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید و در سال ۹۶ نیز لوح ثبت جهانی فرش بختیاری با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران در شهرکرد رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha