همکاری‌های بین‌المللی زمینه‌ساز توسعه کشاورزی اردبیل می‌شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های کشاورزی اردبیل با استان چینگ های چین گفت: همکاری‌های بین‌المللی زمینه‌ساز توسعه کشاورزی اردبیل و نقش‌آفرینی جدی‌تر استان در ارتقای امنیت غذایی کشور خواهد شد.

نوبخت اژدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری کشاورزی بین استان اردبیل و چینگ های چین در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: در چهارچوب این تفاهم‌نامه طرفین همکاری‌های تجاری را در زمینه تولید گوشت گاو، گوشت گوسفند و سایر محصولات کشاورزی با کیفیت به انجام خواهند رساند و صادرات و واردات را گسترش خواهند داد.

وی گسترش همکاری در زمینه فناوری و علوم کشاورزی از قبیل اصلاح بذور برای محصولات نظیر سیب زمینی، گندم، علوفه، دانه‌های روغنی، کنترل و دفع آفات، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دامی را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه ذکر کرد.

اژدری ادامه داد: تبادل متخصصان در زمینه کشاورزی، تبادل اطلاعات فنی و علمی و سازماندهی در زمینه بازدیدهای دوجانبه کارشناسان علوم کشاورزی هم از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: همچنین مقرر شد دو طرف با ساماندهی شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش کشاورزی، فعالیت‌های مربوط به نمایشگاه محصولات کشاورزی و فروش آنها در ۲ استان را تسهیل کنند.

وی افزود: تهیه بسترهای لازم برای ارائه خدمات فنی، مهندسی، نشست‌های مشاوره‌ای و ارتباطات صنعتی و تربیت متخصصان کشاورزی از دیگر مفاد تفاهم‌نامه مذکور است.

اژدری ظرفیت‌های بخش کشاورزی اردبیل را بی‌بدیل ارزیابی کرد و گفت: توسعه همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از دانش روز کشاورزی، جذب سرمایه بویژه در بخش آموزش و زیرساخت‌های موردنیاز زمینه‌ساز استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی اردبیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، در کنفرانس توسعه اقتصادی ایران و چین که این هفته با محوریت همکاری‌های استان‌های اردبیل و چینگ های چین برگزار شد، سه تفاهم‌نامه همکاری در حوزه های کشاورزی، گردشگری و مدیریت شهری به امضای نمایندگان طرفین رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha