۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85182173
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

البرز در سوگ علمدار کربلا

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85182173
البرز در سوگ علمدار کربلا

کرج - ایرنا - همزمان با تاسوعای حسینی (ع) عاشقان و دلباختگان خاندان ائمه اطهار(ع) دراستان البرز با برگزاری مراسم عزاداری در عزای علمدار دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از صبح روز تاسوعا دسته های عزاداری و هیات های مذهبی با پرچم های متبرک به اسم حضرت اباالفضل العباس (ع) در خیابانها و میادین اصلی استان البرز به راه افتاده و سینه و زنجیرزنان به سمت بارگاه های مقدس امامزاده گان و مساجد به عزاداری پرداختند.

حضور نوجوانان و جوانان در عزاداری یوم العباس جلوه ای زیبا از عرض ارادت به محضر خاندان ائمه اطهار در تاسوعا برای بزرگداشت شهادت اسوه ایثار و وفا است .
نوحه های حماسی ، لبیک های یا عباس فضای شهر کرج را مملو از عشق به اهل بیت (ع) کرده بطوریکه کسانی که امکان حضور در دسته جات عزاداری را ندارند از پشت پنجره های خانه با سینه زدن ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می دهند.

البرز در سوگ علمدار کربلا


عده ای نیز با پخش نذورات و پذیرایی از عزاداران عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع) اعلام دارند.

حضور زنان ، کودکان ، شیرخوارگان ، کودکان زیر ۶ سال نیز در انتهای دسته های عزاداری سردار فداکاری که با لبی تشنه و جگری سوخته، پا به فرات گذاشت، امّا جوانمردی و وفایش نگذاشت که او آب بنوشد و امام و اهل ‌بیت(ع) و کودکان تشنه کام باشند بیانگر آن است که عشق به اهل بیت (ع) پیر و جوان نمی شناسد .

برپایی بیش از ۲۰۰ موکب درالبرز

البرز در سوگ علمدار کربلا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز درحاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون بیش از ۲۰۰ موکب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اطعام و مرثیه سرایی در مسیر حرکت عزاداران برپا شده است.

حجت الاسلام و المسلیمن "مهدی ولایی برحق" با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام ماه محرم، افزود: استان البرز با توجه به قومیت های مختلف، مناسک و سنن قابل توجهی در ایام عزاداری محرم حسینی دارند.

وی افزود: تجمع یوم العباس(ع) نماد شهری با قومیت های مختلف، سلائق مختلف با وحدت در کنار یکدیگر در مدار محوری ولایت به اقامه عزا پرداختند.

همچنین تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعای حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان البرز نیز برگزار شد.

مردم عزادار استان البرز از نخستین روزهای ماه محرم تاکنون با برپایی آیین های عزاداری در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به عزاداری و سوگواری مشغول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha