۵ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 85182176
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استان بوشهر در شب تاسوعای حسینی به سوگ سقای کربلا نشست

بوشهر - ایرنا - همزمان با شب تاسوعای حسینی آیین‌های عزاداری سنتی مردم استان بوشهر در سوگ علمدار دشت کربلا در حسینه‌ها، مسجدها، تکیه‌ها و بقعه‌های متبرک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایت‌مدار استان بوشهر در دهه نخست ماه محرم با برپایی آئین‌های سنتی یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را گرامی می‌دارند که اوج این مراسم در تاسوعا و عاشورای حسینی متبلور می‌شود.

صدای حزن انگیز سنج و دمام دسته‌های سوگواری و عزاداری علمدار دشت کربلا در شب تاسوعا و شنیدن صدای نواهایی به یاد علمدار کربلا از مساجد و تکایا فضای شهر بوشهر را ماتم زده کرده است.

مراسم پامنبری، ذکرخوانی، روضه خوانی، سینه و زنجیر زنی، مختک گردانی، مقتل خوانی از جمله آئین‌های ویژه شب تاسوعا در استان بوشهر است که شیفتگان سرور و سالارشهیدان در شب تاسوعای حسینی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا یاد و خاطره علمدار کربلا را گرامی داشتند و به اهل بیت عصمت و طهارت عرض ارادت کردند.

همچنین دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی که پیشاپیش آن‌ها جوانان ونوجوانان پرچم‌های سبز و سیاه را حرکت می‌دادند، در شهرها و روستاهای استان بوشهر به خیابان‌ها آمدند و در عزای ابوالفضل العباس (ع) سوگواری کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha