۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85182230
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

خوزستان در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85182230
خوزستان در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

اهواز – ایرنا - سراسر استان خوزستان در نهمین روز از ماه محرم مصادف با روز تاسوعای حسینی، غرق در ماتم و عزای سرور وسالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، عاشقان سالار شهیدان از شب گذشته با برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در کوچه‌ها و مراکز اصلی شهر به عزاداری پرداختند.

در تمامی مساجد و حسینیه‌های استان و حرم علی بن مهزیار اهوازی نیز سوگواران و هیات‌های عزاداری، عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دادند و روحانیون با حضور در بین عزاداران، فضلیت‌های این امام همام را بازگو کردند تا در زندگی الگو قرار گیرد.

حضوربا شکوه کودکان و جوانان و حتی سالمندان در جمع عزادارن، نشان دهنده عشق و علاقه عمیق این گروه به سالار شهیدان است که در قلب آنها نفوذ کرده است.

دوستداران امام حسین (ع) در کوچه و خیابان با پخش نذری از جمله آش، شربت، شله زرد و انواع غذاها بین مردم و به ویژه نیازمندان دین خود را به این امام عزیز و یارانش ادا کردند.

ادارات و سازمان های مختلف نیز با نصب پارچه نوشته‌هایی بر سر در واحدهای خود، تاسوعای حسینی را گرامی داشتند.

محدودیت‌های ترافیکی در روز تاسوعای حسینی به ‌منظور ایجاد نظم و امنیت ترافیکی مطلوب برقرار شده تا برنامه‌های گرامیداشت این روز بزرگ به خوبی برگزار شود.

بر اساس این گزارش کلیه نیروها و تجهیزات اورژانس خوزستان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور امدادرسانی به مردم در صورت بروز حوادث احتمالی به حالت آماده باش قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha