علم الهدی: بصیرت و ایمان راسخ شرط ابوالفضلی بودن است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم ابوالفضلی باشیم و مقتدای ما حضرت عباس(ع) باشد باید همچون پرچمدار لشکر امام حسین(ع) دارای ایمان راسخ و بصیرت و ایمان نافذ باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز پنجشنبه در آیین مقتل خوانی روز تاسوعا در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود: آن گونه که از حضرت صادق(ع) روایت شده ویژگی شاخص حضرت عباس(ع) استحکام ایمان و بصیرت ژرف ایشان بوده است.

وی با برشمردن دیگر ویژگی های شاخص حضرت عباس از نگاه عامیانه مردم اظهار کرد: در حالی که قمر بنی هاشم بینشی نافذ و ایمانی راسخ در رکاب امام زمان خود داشت در سخت ترین آزمون براساس این ۲ شاخصه نیکوترین رفتار را در جریان قیام کربلا به نمایش گذاشت.

امام جمعه مشهد با مرثیه خوانی و روایت رشادت حضرت عباس(ع) در آوردن آب برای اهل بیت پیامبر(ع) در روز عاشورا افزود: عباس دارای ایمان راسخ بود یعنی در سخت ترین شرایط با ایمان محکم بر مسیر خود ایستاد.

علم الهدی به "نافذ البصیره" بودن "عباس ابن علی" اشاره و اظهار کرد: بینش و بصیرت ابوالفضل(ع) این بود که با آگاهی و خواست خود به همه مقام ها و موقعیتها پشت کرد و آنجایی که خدا و سعادت ابدی است را برگزید.

در ادامه مراسم نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و ذاکران اهل بیت(ع) مقتل امام حسین(ع) و شرح شهادت حضرت عباس(ع) در روز کربلا را روایت کردند و حاضران در رواق امام خمینی (ره) به عزاداری پرداختند.

تولیت آستان قدس رضوی نیز امروز پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشا در قالب آیین خطبه خوانی سخنرانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha