۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85182310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دردسرهای بایدن و شکست های پی در پی اوکراین در جنگ با روسیه

تهران- ایرنا- پایگاه خبری وال استریت ژورنال در گزارشی به تحولات اخیر مربوط به جنگ اوکراین پرداخته است و می نویسد، جنگ ضعیف اوکراین، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را در موقعیت سیاسی بسیار ناخوشایندی قرار داده است.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از این رسانه آمریکایی، بنظر می رسد میزان تردیدها در خصوص استراتژی بایدن در اوکراین رو به افزایش گذاشته است، چون حمایت نظامی آمریکا از کی یف با هدف وادار کردن مسکو برای بازگشت به میز مذاکره صورت می گیرد. اکنون سوال اینجاست اگر روند شکست های اوکراین در این جنگ همچنان ادامه داشته باشد، چه روی خواهد داد؟
بنظر می رسد میزان امیدها در امریکا برای دستیابی اوکراین به پیروزی های قابل توجهی در این جنگ رو به زوال است و این موج نگرانی را می توان در گزارش دیگری که هفته گذشته در همین روزنامه منتشر شد، شاهد بود.
به باور وال استریت ژورنال وضعیت افتضاح تر از آن است که بتوان برقراری هر گونه مذاکره ای را بین طرفین متصور بود. بنظر می رسد پایه و اساس استراتژی امریکا برای برقرای مذاکره با روسیه را می توان بر دستاوردهای ارضی اوکراین در حملات اخیر این کشور استوار کرد.
با این حال، وضعیت نامشخص در میدان جنگ اوکراین و روسیه در حال حاضر تردیدهای بسیار جدی را در خصوص استراتژی بایدن در حمایت از جنگ اوکراین قرار داده است.
بدون شک این مساله می تواند مخالفت ها با تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین را افزایش دهد، چون به استناد گزارش های، کی یف تاکنون ۴۳ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت کرده است..

دردسرهای بایدن و شکست های پی در پی اوکراین در جنگ با روسیه

خروج از اوکراین بدتر از افغانستان است!

جان هربست، سفیر سابق امریکا در اوکراین و کارمند اندیشکده شورای اتلانتیک، به وال استریت ژورنال می گوید دولت بایدن چاره ای جز ادامه تامین سلاح برای اوکراین ندارد.
به باور هربست، خروج از اوکراین و حتی پیروزی جزئی روسیه بزرگترین شکست سیاست خارجی بایدن خواهد بود که خروج از افغانستان در مقابل آن بسیار ناچیز است.
با این حال، بایدن، که حمایت امریکا از کیف را به عنوان نبرد نهایی بین دمکراسی و اقتدارگرایی توصیف کرد، در حال حاضر در کنگره توسط برخی از اعضای جمهوری خواه به چالش کشیده شده است.
هفته گذشته ۱۳ سناتور جمهوریخواه از مجموع ۱۰۰ سناتور، میزان حمایت خود از اصلاحیه لایحه سالانه هزینه های دفاعی خود را نشان دادند که میزان دسترسی به بودجه اوکراین را تا حد بسیار زیادی محدود می کرد.
علاوه بر این، دو نامزد برتر برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، رئیس جمهوری سابق دونالد ترامپ و "ران دسانتیس" فرماندار فلوریدا نشان داده اند که در صورت انتخاب شدن، تا حد زیادی حمایت آمریکا از اوکراین را کاهش خواهند داد.

دردسرهای بایدن و شکست های پی در پی اوکراین در جنگ با روسیه

ادامه کمک نظامی به رغم حمله ناموفق
با این حال، تغییر استراتژی برای بایدن اصلاً مطرح نیست و به گفته مقامات امریکایی که نامشان ذکر نشده است، هنوز برای قضاوت در مورد نتیجه حمله اوکراین زود است.
به باور سران آمریکایی، اگر نظامیان اوکراینی که توسط این کشور در پایگاه های اروپایی آموزش دیده اند و در حال حاضر هنوز عقب نگه داشته می شوند، در نبرد با روسیه شکست بخورند، باید برای تعیین اقدامات بعدی آماده بود.
یک دیپلمات غربی دیگر در واشنگتن که اشاره ای به نامش نشده است به وال استریت ژورنال گفت که آمریکا باید با این واقعیت کنار بیاید که جنگ در اوکراین به این زودی ها پایان نخواهد یافت.
متحدان باید برای تامین نیازمندی‌های کی یف برای درگیری که سال ها طول خواهد کشید، آماده شوند. اکنون سوال اینجاست آیا امریکا و متحدانش چنین عزمی را برای ادامه یا گسترش حمایت خود در صورت شکست کامل تهاجم اوکراین خواهند داشت؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha