۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85182341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین فریاد "یا ابوالفضل" در کردستان همزمان با تاسوعای حسینی

سنندج- ایرنا- همزمان با تاسوعای حسینی، مردم کردستان اعم از شیعه و سنی در رثای علمدار کربلا، حضرت عباس (س) فریاد " یا ابوالفضل" سردادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در روزی که به نام نامی قمر بنی هاشم( س) مزین است، با حضور در خیابانها، معابر و تکایا و حسینیه ها عشق و ارادات خود را به ساحت قدسی خاندان نبوت(ص) به نمایش گذاشتند.

در سنندج هم سوگواران حسینی یک روز مانده به عاشورا، با برپایی ایستگاههای نذری و دسته های عزاداری به پیشوار روزی رفتند که ۷۲ خورشید در دست کربلا، سرشان به روی نیزه می رود.

در بارگاه "بی‌بی هاجر خاتون" خواهر امام رضا (ع) نیز اهل تسنن و تشیع در کنار هم بر مصیبتهای فرزند پیامبر اکرم (ص) اشک ماتم ریختند.

عزاداران و سوگواران که این روزها به دلیل هتک حرمت غربیها به ساحت مقدس قرآن کریم، داغ دیگری بر دل دارند، خواستار برخورد جهان اسلام با این حرکت شوم دشمنان اسلام و قرآن شدند.

تجمع بزرگ تاسوعا در شهرهای قروه، بیجاری، سریش آباد و دلبران هم امروز برگزار می شود.

طنین فریاد "یا ابوالفضل" در کردستان همزمان با تاسوعای حسینی

فرقی ندارد نوحه ها به زبان ترکی، کردی یا فارسی باشد، همه می دانند که این سوگواری برای کسانی است که در نزد خدا و نبی مکرم (ص) عزت و عظمت دارند و عزیز هستند.

توزیع نذورات که از ابتدای محرم شروع شده در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد و حتی کودکان نیز با برپایی ایستگاههای پذیرایی می خواهند دین خود را به کودکان عاشورایی در سال ۶۱ هجری قمری ادا کنند.

تاسوعای کامیاران امروز حال و هوای دیگری داشت، اهالی مقاوم این شهر امروز میزبان پیکر شهیدی بودند که بعد از ۴۲ سال دوری به زادگاهش برگشت.

شهید " محمدصالح جعفری" از کاسبان این منطقه که سال ۱۳۵۹ توسط گروهکهای ضدانقلاب اسیر و به شهادت رسیده بود، بعد از ۴۲ سال گمنامی در حوالی روستای صوفیان سنندج، امروز با استقبال مردم زادگاهش به کامیاران برگشت و تشییع شد.

طنین فریاد "یا ابوالفضل" در کردستان همزمان با تاسوعای حسینی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha