۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85182437
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیشروی سه کیلومتری روسیه در خاک اوکراین

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 85182437
پیشروی سه کیلومتری روسیه در خاک اوکراین

مسکو- ایرنا- وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرد که از اول مردادماه ۱۴۰۲ تاکنون، نیروهای مسلح این کشور در منطقه کراسنولیمانسکی به میزان سه کیلومتر در عمق خاک اوکراین پیشروی کرده اند.

بنا بر گزارش روز پنجشنبه پنجم مردادماه ۱۴۰۲ وزارت دفاع روسیه، این پیشروی در امتداد ۱۲ کیلومتر از جبهه نبرد با اوکراین در منطقه کراسنولیمانسکی صورت گرفته است.
بنا بر این گزارش،‌ نیروهای مسلح روسیه نه تنها حمله نیروهای مسلح اوکراین در منطقه کراسنولیمانسکی را دفع کردند، بلکه ۱۸۵ پرسنل نظامی و انبار مهمات نیروهای مسلح اوکراین را نیز منهدم کردند.

حملات روسیه به فرودگاه های نظامی و محل نگهداری تسلیحات غربی در اوکراین
بر این اساس،‌ ️نیروهای مسلح روسیه حملاتی را به فرودگاه‌های نیروهای مسلح اوکراین، مکان‌های نگهداری قایق‌های بدون سرنشین، موشک‌ها، سلاح‌ها و تجهیزات نظامی دریافتی از کشورهای غربی انجام دادند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: اهداف حملات نیروهای مسلح این کشور به فرودگاه ها و انبارهای نیروهای مسلح اوکراین محقق شده و اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند.
بنا بر این گزارش، ️نیروهای مسلح روسیه انبارهای سوخت هوانوردی نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه خملنیتسکی منهدم کردند.
بر این اساس، روسیه همچنین اعلام کرد نیروهای مسلح اوکراین که سه گردان تاکتیکی مجهز به ذخایر استراتژیکی را در منطقه زاپوریژیا مستقر کرده اند، در حمله به شمال رابوتین در این منطقه شکست خوردند.
وزارت دفاع روسیه در ادامه این گزارش از دفع حملات نیروهای مسلح اوکراین در دونتسک و همچنین انهدام دو رادار شناسایی اهداف هوایی اوکراین در دنپروپتروفسک خبر داد.
بنا بر این گزارش، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه روز چهارشنبه، پنج موشک سامانه آمریکایی هیمارس را رهگیری و ۲۰ پهپاد اوکراین را نیز منهدم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha