استاندار کرمانشاه: زائران اربعین مرز خسروی را برای تردد به عتبات عالیات انتخاب کنند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده است، گفت: از مردم عزیز کشور میخواهیم مرز خسروی را با اطمینان و آرامش کامل جهت سفر اربعین و تردد به کشور عراق انتخاب کنند.

《محمدطیب صحرایی》 روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با توجه به ایام محرم و نزدیک شدن به رویداد بین‌المللی اربعین اظهار داشت: یکی از افتخارات مردم کرمانشاه خادمی و پذیرایی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

او افزود: سال گذشته مرز خسروی میزان زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) بود و امسال نیز مردم و مسئولان آمادگی خوبی برای استقبال از زائران دارند.

استاندار کرمانشاه در ادامه به سفر اخیر خود به استان دیالی عراق اشاره کرد و افزود: مذاکرات لازم با مسئولین استان همجوار در کشور عراق جهت خدمات مطلوب به زائران و استمرار تردد ۲۴ ساعته در مرز خسروی در ایام اربعین صورت گرفته است.

وی به دیگر اقدامات ستاد اربعین در استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: امکانات بهداشتی و پذیرایی لازم از شرق تا غرب استان پیش بینی شده و شهرستان هایی که در مسیر عتبات و عالیات قرار دارند، گام به گام در حال آماده شدن رویداد عظیم اربعین هستند.

صحرایی ابراز امیدواری کرد که مسیر زائرین اربعین روز به روز آماده تر شود و از زائرین گرامی در سراسر کشور دعوت کرد که مرز خسروی را با اطمینان و آرامش کامل برای تردد به کشور عراق انتخاب کنند.

مرز خسروی دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است

سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha