تولیت آستان قدس رضوی: کسانی که امروز قرآن می‌سوزانند یزیدیان زمان هستند

مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز یزیدیان زمان قرآن را می‌سوزانند چنانکه در عاشورا نیز سپاهیان یزید با شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و باران باوفایش در حقیقت قرآن را آتش زدند.

به گزارش ایرنا، حجت السلام والمسلمین احمد مروی شامگاه پنجشنبه مصادف با شب عاشورا در آیین خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی افزود: علت مقابله دشمنان با قرآن این است که قرآن، حسین(ع)، انسان و خلیفه الله تربیت می‌کند، سعادت دنیا و آخرت نیز در قرار گرفتن در سفینه حسینی است.

وی اظهار کرد: در عصر عاشورا به ظاهر خیمه‌ها را آتش زدند اما در اصل آتش به حقیقت قرآن افتاد، چون حسین(ع) تربیت شده قرآن و قرآن ناطق است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید خود را در مکتب حسین(ع) قرار دهیم، گفت: خوشبختی، رضوان الهی و سعادت دنیا و آخرت در پرتو قرار گرفتن در سفینه حسینی است پس باید از این واقعه درس گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی ادامه داد: در آیین‌های عزاداری محرم نباید فقط به بعد حماسی عاشورا اکتفا کرد بلکه از این واقعه و حماسه اباعبدالله باید درس‌های فراوانی مانند عفو، گذشت و بخشش گرفت.

وی اضافه کرد: چنانچه در ماجرای «حر» حضرت امام حسین(ع) نه تنها از او می‌گذرد حتی به وی مقامی تا عرش الهی می‌دهد، به عنوان شیعیان امام حسین (ع) چقدر حاضر به گذشت و بخشش هستیم، چقدر سلوک حسینی داریم؟

تولیت آستان قدس رضوی: کسانی که امروز قرآن می‌سوزانند یزیدیان زمان هستند

در آیین خطبه خوانی شب عاشورای حسینی که سابقه‌ای حدود ۱۵۰ ساله دارد، خدام بارگاه منور رضوی به همراه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع)، گرداگرد بارگاه منور رضوی جمع شده و خطبه شب عاشورا را قرائت کردند.

قرائت قرآن، شعرخوانی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) بویژه ذکر وقایع شب عاشورا در خیمه گاه اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از جمله بخش‌های این آیین مذهبی بود.

در آیین خطبه خوانی شب عاشورای امسال، علاوه بر مسوولان استانی و محلی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و شماری دیگر از نمایندگان مجلس و مسوولان لشکری و کشوری نیز حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha