معاون اول رییس جمهور در جمع عزاداران تاسوعای حسینی دزفول اقامه عزا کرد

دزفول - ایرنا - محمد مخبر دزفولی، معاون اول رییس جمهور با حضور در جمع عزاداران تاسوعای حسینی در دزفول عزای سرور و سالار شهیدان را اقامه کرد.

به گزارش ایرنا، معاون اول رییس جمهور روز پنجشنبه همراه با هیات عزاداران رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول با حضور در مسیر سنتی حرکت هیات‌های عزاداری دزفول در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی شرکت کرد.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول و جمعی از مسوولان استانی نیز همراه با معاون اولی رییس جمهور در جمع عزاداران حسینی دزفول حاضر و به عزاداری پرداختند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و سردار سرتیپ پاسدار محمد رئوفی نژاد مشاور فرمانده قرارگاه عملیاتی خاتم الانبیا(ص) با حضور در دستجات عزاداری دزفول همراه با مردم سوگوار این شهر به عزاداری پرداختند.

حرکت هیات‌های عزاداری در مسیرهای سنتی تاسوعای حسینی در دزفول امسال به دلیل گرمای شدید هوا از ساعت ۱۷ آغاز و همچنان تا پاسی از شب ادامه دارد.

دزفول بیش از ۲۵۰ هیات عزاداری زنجیرزنی، سینه زنی و مارش و دمام ثبت شده دارد که تعداد زیادی از این هیات‌ها به صورت دسته روی در مسیرهای سنتی تاسوعا و عاشورای این شهر به عزاداری می‌پردازند.

عزاداری مردم دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی جزو پرشورترین عزاداری‌های کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha