۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85182653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت کره شمالی از حاکمیت و امنیت روسیه

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۸
کد خبر: 85182653
حمایت کره شمالی از حاکمیت و امنیت روسیه

تهران-ایرنا- کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی روز پنجشنبه از تلاش ارتش روسیه و مردم این کشور برای حفاظت از حاکمیت و امنیت کشورشان حمایت کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", وزیر دفاع کره شمالی تاکید کرد که ارتش این کشور به تقویت همکاری و همبستگی با ارتش روسیه برای مبارزه ضد امپریالیستی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: تغییرات ناگهانی در وضعیت نظامی و سیاسی بین‌المللی مستلزم آن است که ارتش دو کشور کره شمالی و روسیه قاطعانه با روش‌های غارتگرانه آمریکا در تسلط جهانی مخالفت کنند و به تقویت همکاری‌ها بر اساس اصول حفاظت از حاکمیت و حفظ منافع کشوری ادامه دهند.»

هیات روسی و یک هیات چینی شامل لی هنگ جونگ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین هفته جاری به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره که پیونگ یانگ بعنوان «روز پیروزی» جشن گرفته می‌شود، وارد کره شمالی شدند.
این دو هیات، اولین بازدیدکنندگان عمومی برجسته خارجی از کره شمالی از زمان شروع همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به شمار می‌روند و در حالی وارد این کشور می‌شوند که پیونگ یانگ به دنبال تعمیق روابط خود با پکن و مسکو است و زمینه‌های مشترکی در رقابت‌های خود با واشنگتن را جست وجو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی، کیم، شویگو را در بازدید از نمایشگاه دفاعی که به مناسبت سالگرد جنگ برگزار شده بود، همراهی کرد و ضمن بازدید از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی جدید توسعه‌یافته پیونگ یانگ، نظرات خود را در مورد روند جهانی توسعه تسلیحات و استراتژی آن با شویگو به اشتراک گذاشت.

عکس‌های منتشر شده توسط خبرگزاری کی‌سی‌ان‌اِی، کیم و مهمانانش را در حال بازدید از یک سالن نمایشگاهی بزرگ نشان می‌دهند که برخی از موشک‌های بالستیک کره شمالی را روی پرتابگرهای حمل‌ونقل چند محوره نشان می‌دهد. همچنین تصویر دیگری نیز در گزارش‌ها منتشر شده که به گفته تحلیلگران به نظر می‌رسد تصویر یک پهپاد جدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha