تنگدستان کهگیلویه و بویراحمدی مهمان سفره اباعبدالله حسین (ع)+فیلم

یاسوج - ایرنا -عاشورای حسینی است و درحالی که سوگ عاشوراییان به اوج خود نزدیک می شوند گروهی از عاشقان اباعبدالله حسین (ع) با درست کردن نذری تنگدستان و خانواده های کم بضاعت را مهمان سفره های حسینی کرده اند تا به سیره بزرگان اسلام در دستگیری از نیازمندان لبیک گفته باشند.

به گزارش ایرنا،اگرچه شمار زیادی از شهروندان با پخت و توزیع غذاهای نذری های سوگواران حسینی را در دهه نخست محرم به ویژه در روزهای عاشورا و تاسوعا سوگواران حسینی را مهمان کرده اند اما یکی از پرشورترین این آیین ها هم اکنون در شهرستان گچساران در حال اجراست.

اینجا ۵۰ آشپز و شمار زیادی شهروند به عنوان نیروی کمکی در حال طبخ ۷۲ دیگ غذای نذری هستند تا عزاداران حسینی و خانواده های تنگدست را مهمان کنند.

فعالیت صدها نفر برای اجرای آیین ۷۲ دیگ غذای نذری در این هوای گرم شهرستان گچساران را با هیچ واژه ای جز عشق به سرور و سالار شهیدان نمی توان تفسیر کرد.

روز تاسوعای حسینی نیز آیین پخت و توزیع ۷۲ دیگ غذای نذری در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شد تا عزادارانی که در اجتماع بزرگ عاشقان قمر بنی هاشم ساعت ها برسر و سینه زده بودند مهمان سفره اباعبدالله حسین (ع) شوند.

پخت ۱۲ هزار پرس غذای نذری

رییس موکب طریق الکربلای گچساران و مدیر اجرایی طرح نذروارنه در این شهرستان روز جمعه در حاشیه پخت ۷۲ دیگ غذای نذری گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با عاشورای حسینی با مشارکت خیران این شهرستان ۷۲ دیگ در قالب ۱۲ هزار پرس غذای گرم در این شهرستان پخت و توزیع می شود.

محمد رمضانی گفت:این غذاها به صورت متمرکز در آشپزخانه ای با مشارکت ۵۰ آشپز در بوستان شهدای گمنام شهر دوگنبدان در حال پخت است و پیش از ظهر امروز با مشارکت جوانان هیات های عزاداری در محله های فقیرنشین شهر دوگنبدان توزیع می شود.

رییس موکب طریق الکربلای گچساران با اشاره به اینکه پخت ۷۲ دیگ غذای نذری برای سومین سال در این شهرستان برگزار می شود تاکید کرد: هزینه های تامین مواد اولیه این میزان غذا به صورت نقدی و کالا از سوی شهروندان نیکوکار اهدا شده است.

طرح نذرواره حسینی در قالب پخت و توزیع ۷۲ دیگ اطعام به نام و نیت ۷۲ شهید کربلا که توسط «ابراهیم امیرآبادیان» خی رنیکوکار سمنانی آغاز شد و امسال در ۷۲ شهر اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha