۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85182750
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

حامد کرزای پاکستان را به حملات موشکی علیه افغانستان متهم کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس جمهوری پیشین افغانستان مدعی حملات موشکی نیروهای پاکستان به ولایت پکتیکا شد و از این کشور خواست تا رویکرد خود در قبال افغانستان را تغییر دهد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حامد کرزای در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت که سربازان پاکستانی منطقه برمل در ولایت پکتیکا را هدف حملات موشکی قرار دادند.

وی با محکومیت آنچه حملات موشکی پاکستان علیه افغانستان خواند، افزود: این حملات نقض آشکار تمامیت ارضی افغانستان و مغایر با هنجارهای بین المللی است.

کرزای نوشت: ما از حکومت پاکستان می خواهیم که سیاست خود در قبال افغانستان را تغییر دهد و به جای افراط گرایی و خشونت، مسیر برادری و روابط متمدن بین دو کشور همسایه را درپیش گیرد.

تاکنون منابع رسمی در اسلام‌آباد یا حکومت طالبان در کابل درباره گزارش‌ها مبنی بر حملات موشکی پاکستان به افغانستان اظهار نظری نکرده‌اند.

پاکستان همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند، اتهامی که دولت‌های سابق در افغانستان از جمله هیات حاکمه موقف این کشور آن را رد می‌کنند.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان هفته‌های اخیر سفر ۳ روزه به کابل انجام داد و با مقامات حکومت طالبان دیدار کرد. گفته می‌شود نماینده ویژه پاکستان پیام صریح و هشدار گونه این کشور را به افغانستان منتقل کرده و تاکید داشته است که صبر اسلام‌آباد در حال لبریز شدن است لذا حاکمان افغانستان باید اقدامات واقعی برای پرداختن به چالش تروریسم انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha