فرماندار: وضعیت جوی و تردد در سرخس به حالت عادی بازگشت

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: وضعیت جوی و تردد در سرخس به حالت عادی باز گشته است و برای امروز از باد و گرد و خاک در این شهرستان خبری نیست.

حسن نوری زاده روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر تردد جاده ای و ریلی به صورت عادی در سرخس جریان دارد و هیچ مسیر مسدودی در شهرستان گزارش نشده است.

وی اظهار کرد: دیروز به سبب توفان شن و افزایش حجم ریزگردها مسیر ریلی مشهد- سرخس بسته شد.

فرماندار سرخس گفت: همچنین دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی مشهد-سرخس، روز گذشته به شدت محدود شده بود.

بر اساس اعلام اداره کل راه آهن خراسان، ظرفیت هر رام قطار محلی مشهد-سرخس ۲۱۶ صندلی است و در مجموع در مرداد ماه روزانه حدود ۷۶ رام قطار مسافربری در مسیر ۲۷ شهر و مرکز استان به مشهد تردد دارند که چهار رام شامل ۲ رام قطار رفت و ۲ رام قطار برگشت از این تعداد مربوط به مسیر مشهد-سرخس است.

هواشناسی خراسان رضوی در حالی بارش باران در نیمه شمالی استان را پیش بینی کرده است که از تداوم وزش باد شدید، پدیده گرد و غبار و توفان در نیمه شرقی و نیمه جنوبی استان طی امروز تا اوایل هفته آینده خبر داده است.

همچنین این وزش باد به خصوص در جنوب شرق استان با ایجاد خسارت و کاهش کیفیت هوا و شعاع دید پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم چهار مرتبه مسیر ریلی و جاده ای مشهد-سرخس در اثر توفان شن، وقوع گرد و خاک و کاهش دید افقی مسدود شده است.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha