۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۳
کد خبر: 85182857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیار علویان در سوگ عاشورایی/ اجتماع حسینی در بقاع متبرکه مازندران

ساری - ایرنا - مردم دیار علویان روز عاشورا با حضور پرشور در بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد و تکایا با برپایی دسته های عزاداری، نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی در غم شهدای مظلوم کربلا به سوگواری پرداختند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مازندران دیار علویان محل تدفین بیش از یک هزار و ۲۰۰ امامزاده در مناطق مختلف استان است و مردم شهر و روستا در روز عاشورای حسینی با برپایی دسته های عزاداری اجتماع عاشورایی را در این اماکن مقدس برگزار کردند در سوگ سرور شهیدان در حال سینه زنی و عزاداری هستند.
آستانه های متبرکه مازندران از جمله امامزاده عباس و امامزاده یحیی(ع) ساری، امامزاده عبدالله آمل و امامزاده قاسم بابل، محل اجتماع پرشور عاشوراییان حسینی است که در غم شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در حال عزاداری و زنجیرزنی هستند.
مردم دیار علویان امروز همانند روزهای عاشورایی سال های گذشته، علاوه بر برپایی عزاداری و مرثیه سرایی، از هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت نیز که در محل بفاع متبرکه، مساجد و تکایا حضور یافته اند، پذیرایی می کنند.

دیار علویان در سوگ عاشورایی / اجتماع حسینی در بقاع متبرکه مازندران

پخت غذای نذری و توزیع آن در بین مردم، از دیگر برکات و آیین عاشورایی در این استان است.
بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی از زائران و مردم عزادار مازندرانی نیز پذیرایی می کنند.
مردم روستاهای مازندران نیز با برگزاری مراسم عزاداری و تعزیه خوانی در عاشورای حسینی ارادت دیرینه خود را به امام حسین(ع) و یاران باوفایش ابراز داشتند.
طبق مستندات و داده های آماری، ۷۰درصد موقوفات مازندران برای عزاداری و اطعام دهی در ایام محرم است.

دیار علویان در سوگ عاشورایی / اجتماع حسینی در بقاع متبرکه مازندران

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha