غرب کرمانشاه دروازه ورود به کربلا عاشورایی شد

قصرشیرین- ایرنا- شهرستان‌های مرزی و گرمسیری قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه به عنوان‌ دروازه ورود به کربلای معلی امروز جمعه در سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع)  با حضور پرشور مرزنشینان با وجود گرمای سوزان مردادماه عاشورایی و کربلایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سوگواران مرزنشین قصرشیرینی پیش از ظهر امروز در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی با حضور در هیات های عزاداری و در آفتاب سوزان مردادماه در مظلومیت امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند.

عزاداران قصرشیرینی کفن پوشان با مالیدن گل بر سر و صورت با وجود گرمای شدید مردادماه و دمای بالای هوا در هیات های عزاداری حضور یافته و بر مظلومیت شهادت فرزند زهرا (س) گریستند که حضور زنان، مردان، جوانان پرشور و مادرانی که طفل های کوچک و شیرخوار خود را در آغوش داشتند همگی نشان از عشق و ارادت مردم سوگوار و محب اهل بیت (ع) به امام حسین (ع) و خاندان پاک و مطهر آن حضرت بود.

غرب کرمانشاه دروازه ورود به کربلا عاشورایی شد
جمعی از مردم با پخش نذورات شربت و توزیع آب در خیابان های سطح شهر از عزاداران حسینی پذیرایی کردند و پس از پایان عزاداری سوگواران با حضور در مسجد جامع به اقامه نماز جمعه در ظهر عاشورا پرداختند.

امروز همچنین عزاداران و ارادتمندان به خاندان پاک امام حسین (ع) در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در قالب دسته های سینه زن و زنجیر زن و هیات های عزاداری اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سرپل ذهاب پس از حضور در خیابان های این شهر با تجمع در مصلای نماز جمعه و اجتماع بزرگ عاشوراییان در روز عاشورای حسینی به یاد مظلومیت سیدالشهدا (ع) عزاداری کردند و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه این شهر اقامه کردند.

شهروندان گیلانغربی نیز با حضور در هیات های عزاداری بر مظلومیت امام حسین (ع)، خاندان پاکش و یاران باوفایشان اشک ماتم ریختند و با حضور در میدان مسجد جامع عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) ابراز کرده و نماز ظهر عاشورا را به امامت امام جمعه گیلانغرب اقامه کردند که عزاداران با در دست گرفتن قرآن کریم همچنین هتاکان و عاملان هتک حرمت به ساحت مقدس کلام خدا را محکوم کردند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha