۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85182968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای مهم خطبه‌های نمازجمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر در خطبه‌های نماز این هفته بر محکومیت حرکت برخی کشورهای اروپایی در جسارت به قرآن کریم، ماندگاری نهضت عاشورا تاکید کردند

بوشهر

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه بوشهر گفت: ملت ایران با خلق حماسه حسینی و عاشورایی توطئه‌های استکبار جهانی را که به دنبال کمرنگ جلوه دادن این مراسم معنوی بودند را نقش برآب کردند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حضور پرشور ملت ایران در آئین‌های محرم مشت محکمی به دهان تمام یاوه‌گویان زد و نشان داد که این ملت؛ امت امام حسین (ع) هستند.

وی افزود: امسال همچون گذشته همه گروه‌ها و قشرها زیر بیرق سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) قرار گرفتند و انتظار می‌رود این وحدت حسینی با همین روحیه و رویه در جامعه ادامه دار باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: مکتب امام حسین (ع) آئینه تمام نمای اسلام ناب محمدی (ص) است و یکی از ویژگی‌های آن حاکمیت ایمان الهی است.

وی بیان کرد: نگاه محب و رهرو امام حسین (ع) فراتر از این دنیای فانی و قرآن احساس جهان بینی او است.

صفایی بوشهری مجاهدت و هجرت را از دیگر ویژگی‌های محبان امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: مکتب امام حسین (ع) شخصیت انسان را معماری می‌کند به همین دلیل است که دشمن امروز به دنبال کمرنگ کردن این مکتب است.

وی با محکوم کردن توهین و جسارت به قرآن کریم اظهار کرد: استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل از بانیان این حرکت گستاخانه هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: گروه‌هایی که در معرض سقوط و اضمحلال قرار دارند متوسل به ارتکاب چنین جنایت و توهین‌هایی به کتاب خدا می‌شوند.

وی تاکید کرد: توهین کشورهایی مانند دانمارک و سوئد به قرآن و استمرار این کشورها بر این حرکت نابخردانه و گستاخانه نشانه ضعف و اضمحلال استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل است.

امام جمعه بوشهر از مردم، مسئولان و گروه‌های امنیتی که فضا را برای حضور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان فراهم کردند تقدیر کرد.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: به کوری چشمان دشمنان و بدخواهان نظام امسال آئین محرم از سال‌های گذشته مجالس امام حسین (ع) پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: حضور جوانان و نوجوانان، حضور فعال بانوان، اطعام و حضور پرشور سخنوران و مبلغان برجسته از جلوه‌های محرم امسال است.

وی افزود: برپایی موکب‌ها، تکیه‌ها، جلسه‌ها و روضه‌های خانگی با مشارکت نوجوانان و جوانان در برپایی مجالس مواکب از جلوه‌های خاص محرم امسال بود.

مصلح اراده و مشیت الهی، عمل صلاح بودن حماسه کربلا،رهبری الهی و حق محوری را از عوامل ماندگاری نهضت عاشورا عنوان کرد.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: اگر خواص جامعه نسبت به مقاومت در مسیر حق کوتاهی، به خاطر ترس از مرگ و یا تطمیع با دنیا تسامح با مستکبران را گزینه اصلی خود بدانند؛ عاشورا ممکن است در هر زمانی تکرار شود.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: در بعضی زمان‌ها خواص مانند سامری‌ها، طلحه و زبیری‌ها به خاطر زاویه‌ای که با ولایت پیدا می‌کنند سبب انحراف عمیق در خود و بین جامعه می‌شوند.

امام جمعه اهرم با بیان اینکه در زمان ما خواص تغییر کرده‌اند گفت: امروز اگر کسی در فضای مجازی دنبال کننده بیشتری داشت از خواص جامعه امروز می‌شود حتی اگر بی‌سواد هم باشد لذا امروز به کمک فضای مجازی تاثیر این افراد بر مردم بسیار شده و باید مواظب فرزندان بی دفاع خود باشیم.

وی ادامه داد: گریه سیاسی، روضه، شعر، آموزش، منبر و مبلغ سیاسی می‌خواهد.

امام جمعه اهرم گفت: تربت در واقع یادآور داستان کربلا و مرور این ماجرا است؛ ماجرایی که گویای نبرد حق و باطل است.

پهلوزاده افزود: عده‌ای از معرفت امام و ولی زمان غافل می‌شوند و وقتی معرفت کسب نشد همراهی و همدلی حاصل نمی‌شود و کربلا اتفاق می‌افتد اما در انقلاب اسلامی با وجود معرفت مردم به ولایت فقیه و نقش موثر ولایت فقیه در وحدت و رفع اختلاف‌ها، تبعیت از ولایت فقیه عامل اصلی حفظ اسلام و مسلمین خواهد بود.

وی اظهار کرد: نماز جمعه محل اجتماع عظیم و باشکوه مردم برای دفاع از ولایت است و هر اندازه این اجتماع مردم در نماز جمعه پرشکوه‌تر باشد جامعه‌ای سالم و با وحدت بیشتر و اختلاف‌ها به کمترین میزان می‌رسد.

گناوه 

 امام جمعه گناوه گفت: رزمایش فدائیان حریم ولایت پاسخ محکمی به ادعاهای واهی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی داد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه عاشورایی این هفته شهرستان اظهارکرد: دوهفته قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی در رزمایشی مشترک در سرزمین های اشغالی مدعی شدند حمله به ایران را تمرین کرده اند اما باید بدانند ، رزمایش اخیر فدائیان حریم ولایت نشان داد تمرینی جهت مقابله با دشمنان اصلی ایران است.

وی گفت: در خلیج فارس شاهد تحرکاتی از سوی آمریکا برای امنیتی کردن این منطقه به بهانه مقابله با تهدیدات ایران است در حالی که آن کشور به دنبال بهانه های واهی است.

وی افزود: کارشناسان معتقدند این راهبرد آمریکا باهدف افزایش حضور نظامی در مراکز تجارت جهانی انرژی، مقابله با افزایش نفوذ چین و انعقاد قراردادهای جدید دفاعی با شیخ نشین های شورای همکاری خلیج فارس دنبال می‌شود.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: مصیبتی بالاتر از مصیبتی که در روز عاشورا بر امام حسین توسط یزیدیان در صحرای کربلا روا شد وجود ندارد.

وی بیان کرد: روز عاشورا روز مصیبت و اسارت اهل بیت (ع) و معراج عاشقان و شهیدان کربلا است.

امام جمعه گناوه از تلاش و همکاری کلیه اقشار و نهادهای اداری، امنیتی و انتظامی این شهرستان در برگزاری مراسم دهه اول محرم تقدیر کرد و افزود: مراسم دهه اول محرم بخصوص روز تاسوعا و عاشورای شهرستان  در وجه و شان امام حسین(ع) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha