آیت‌الله علم‌الهدی: مکتب امام حسین(ع) با اهتزاز پرچم عاشورا تثبیت می‌شود

مشهد-ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: نسل جوان باید مکتب امام حسین (ع) را با اهتزاز پرچم عاشورایی آن حضرت در جامعه توسعه و تثبیت کند تا دشمن نتواند مراسم عزاداری عاشورا را به تشریفات ببرد و از محتوا بیاندازد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن قدردانی از زائران و مجاوران ولایتمدار در برپایی عزاداری سالار شهیدان، افزود: دشمن برای حذف مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام از جامعه، شگردهای مختلفی را به کار گرفته است.

وی بیان کرد: از روز شهادت امام حسین علیه‌السلام تا امروز، عاشورا در فصل‌های مختلف و با شگردهای مختلف مورد حمله دشمن بوده است، زمانی جلوی برگزاری مراسم و حسین حسین گفتن گرفته می شد و زمان دیگر نیز تلاش بر این است که این مکتب تنها به یک مراسم تبدیل شود که بگویند یک عاشورا داریم که آنجا اطعام می‌شویم و غذا می‌‍خوریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه خداوند پاداش و اجر این همه عزاداری و عشق را هم در برکات زندگی شما و هم در شئون زندگی عزیزان و نسل شما حفظ می کند، افزود: پدران و مادرانی که این میراث را برای ما گذاشتند، ما را عاشورا و تاسوعا شناس کردند، بین ما و امام حسین (ع) رابطه برقرار کردند و با این عشق و ارادت، دشمن نمی تواند ما را از دین جدا کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن درصدد ایجاد فاصله و جدایی بین شما، پیغمبر، امام حسین (ع) و فاطمه زهرا (س) است، ادامه داد: تاکنون در تمام جوامع اسلامی، دشمن در هر نقطه‌ای با شگردی خاص، هرچه توانسته جوانان و عزیزان مسلمان مرد و زن را از اساس اسلام دور کند و در مقابل دین در یک موضع بی تفاوتی قرار بدهد، موفق نشده است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه امروز جبهه اول در مقابل ضد خدا و ضد دین تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: به گفته «فوکو یاما» ، نظریه پرداز کاخ سفید، «شیعه پرنده‌ای است که دو بال دارد، یک بال سرخ و یک بال سبز دارد و با این دو بال طوری پرواز می‌کند که هیچ تیری به او اصابت نمی‌کند»، بال سرخ آن عاشورا و بال سبزش انتظار فرج است.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که دشمن به وسیله آن درصدد است ما را به‌صورت جامعه‌ای بی‌تفاوت درآورد، پایین آوردن دیندای مردم است، یعنی قبح فجایع، مفاسد و بی‌بند و باری‌ها از چشم‌های ما بیافتد، جوانان ما گناه کنند و از طرف دیگر، عظمت پیغمبر از چشم ما بریزد.

امام جمعه مشهد، آتش زدن قرآن به وسیله صهیونیست‌ها را اقدامی برای تضعیف عظمت قرآن توصیف کرد و گفت: کاری که یزیدیان در جریان شهادت امام حسین (ع) انجام دادند نیز همین بود، گفتند اگر حسین کشته شد، کاری کنیم که عظمت پیغمبر از چشم‌ها بریزد، وقتی عزت امام و یارانش از چشم‌ها ریخت، عزت پیغمبر نیز از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه تا امام حسین علیه‌السلام و کربلا زنده است و شما مردم عاشق و دل داده حسین هستید هیچ مشکلی نداریم، ابراز کرد: دشمن امروز هرکاری انجام می‌دهد تا در جامعه دینی بی‌تفاوتی ایجاد شود و به وسیله قرآن سوزی، می خواهد ریشه اسلام را بزند.

آیت الله علم الهدی ضمن تمجید از حرکت‌های ابتکاری در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محتوایی در ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) خاطر نشان کرد: از حرکت ابتکاری عزیزان در برپایی ایستگاه‌های صلواتی و تهییج انقلاب کربلا قدردانی می شود، جوانان ما انواع و اقسام هنرنمایی‌ها، ذوق‌ها و استعدادهای خود را در اهتزاز پرچم حسینی در مشهد و سایر شهرهای کشور نشان دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha