۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85182971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: قلب اهل سنت سرشار از عشق به فرزندان پیامبر(ص) است

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: قلب اهل سنت سرشار از عشق و ارادت به اهل بیت‌ پیامبر(ص) به ویژه امام حسین(ع) بوده و این مهم همیشگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار کرد: کارنامه اهل سنت سرشار از عشق و ارادت خالصانه به اصحاب و اهل بیت‌ پیامبر(ص) است و همواره پاسدار ارزش‌های دینی و اسلامی بوده‌اند.

وی ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع)، افزود: خون نوه پیامبر(ص) پیام استقامت و صبوری در برابر باطل داشت و نهضت واقعی را در دل مردم ایجاد کرد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: شهادت امام حسین و یارانش، مکتب آزادی، فداکاری، عزت و دینداری و امر به معروف و نهی از منکر را در دنیا بپا و در واقع دین اسلام را احیا کرد.

ماموستا رستمی بر لزوم حفظ وحدت بین شیعه و سنی و احترام به عقاید یکدیگر تاکید کرد و ادامه داد: نیاز امروز جامعه اسلامی وحدت عملی است.

ضرورت عمل به وعده مسوولان، تلاش دولت برای پیشرفت اقتصادی و استفاده بهینه از انرژی به ویژه آب و برق، از دیگر مطالبی بود که خطیب جمعه سنندج به آن اشاره داشت.

پرداخت پنج میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف برق به مشترکان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان سخنران پیش از خطبه‌ها هم گفت: ناترازی تولید و مصرف برق در کشور وجود دارد و این وضعیت باید با مدیریت مصرف انرژی جبران شود.

هیوا لهونیان با بیان اینکه در کنار مدیریت مصرف انرژی، خدمات به مردم باید مستمر باشد، یادآور شد: از صنایع خواسته شده تعطیلی هفتگی را به روزهای کاری متتقل کنند که تاثیر زیادی در مدیریت بار دارد.

وی بر لزوم همکاری ادارات و بخش کشاورزی در زمینه مصرف بهینه برق در راستای مدیریت انرژی تاکید کرد و ادامه داد: کردستان امسال در شاخص تامین امنیت روانی حوزه برق، مقام اول را در کشور کسب کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: مشترکانی که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول دریافت پاداش شده و حساب آنان بستانکار خواهد شد، ضمن اینکه در یک ماه گذشته حدود پنج میلیارد تومان پاداش پرداخت شد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha