۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85182972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه آستارا: برگزاری شکوهمند مراسم دینی نشانه پرهیزکاری و تقوا است

آستارا- ایرنا- امام‌جمعه آستارا گفت: برگزاری شکوهمند و با عظمت برنامه‌های دینی و مراسم مذهبی و مورد احترام قرار دادن آنها، نشانه پرهیزکاری و تقوا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا اظهار کرد: امروز ۲ برنامه مهم و دینی در دنیای اسلام و به ویژه در کشور و شهر ما برگزار شد که یکی عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) و حضور گسترده مردم در این مراسم بود که نمود خوبی داشت.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا (ع) در مورد روز عاشورا و نحوه شهادت حضرت امام حسین (ع)، روز عاشورا را روز مصیبت و اندوه اهل بیت (ع) عنوان کرد و افزود: مصیبت حضرت امام حسین (ع) نه تنها بر شیعیان، بلکه بر همه مسلمانان بزرگ و سنگین بوده و حتی در آسمان‌ها بزرگ‌تر و سنگین‌تر از مصیبت اهل زمین است.

امام‌جمعه آستارا با قدردانی از امامان جماعت، اعضای هیات امناهای مسجدها، هیات‌های مذهبی، مردم و مسئولان این شهرستان برای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، بر ضرورت افزایش شناخت اهل بیت (ع) و پیروی از معروف‌ها و دوری از منکرها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: مناسبت دیگر همین نمازجمعه‌ای است که همزمان با پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۵۸ برگزار شد و نشان دهنده دل‌های خدا ترس و آماده و قلب‌های مملو از ذکر الهی است که همیشه با روح تقوا در تمام این برنامه‌ها حضور دارند و امید می‌رود مورد توجه خداوند عالم هم قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با اشاره به اینکه نمازجمعه یکی از تکلیف‌ها و وظیفه‌های دینی است، یادآور شد: هم در قرآن سوره‌ای به نام جمعه داریم که اهمیت این عبادت را می‌رساند و هم امر شده که وقتی زمان اقامه نمازجمعه رسید، مومنان به سمت آن بشتابند که نشان می‌دهد اهمیت مطلب چنان زیاد است که باید سریع اقامه شود تا فیض، ثواب و فرصتش از دست نرود.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: نمازجمعه در کنار اینکه یک اجتماع دینی و عبادی مانند سایر نمازهای جماعت روزانه است، به دلیل محتوای خطبه‌ها مبنی بر بیان مصالح و منافع مردم، ترغیب مردم به انجام طاعات و واجبات، نهی از منکرات و تشریح رویدادهای مهم سایر نقاط جهان برای نمازگزاران از سوی خطیب جمعه، نوعی اجتماع سیاسی مهم هم به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha