امام جمعه جیرفت: فریضه امر به معروف با اخلاق خوش احیا شود

جیرفت- -ایرنا- امام جمعه جیرفت با بیان اینکه مهمترین فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: این فریضه با گفتار خوب و اخلاق خوش وظیفه همگانی است که در جامعه ترک شده و باید احیا شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام میثم تارم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت همزمان با روز عاشورای حسینی اظهار کرد: سبک زندگی ما باید سبک زندگی حسینی باشد و امام حسین(ع) می‌فرماید برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

وی تاکید کرد: تذکر دادن بر اساس اصول و دلسوزانه بسیار موثر است و وقتی کسی در جامعه بارها و بارها تذکر ببیند به فکر اصلاح بر خواهد آمد.

حجت الاسلام تارم در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: توهین به قرآن مجید، توهین به همه کتاب های آسمانی و مقدسات است.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: مدعیان آزادی بیان که نمی توانند بیان قرآن را تحمل کنند به این اعجاز پیامبر، بیان حقایق و نور خدا اهانت می‌کنند.

وی افزود: آنها به جای بحث و مطرح کردن انتقاد به قرآن مجید جسارت می کنند اما به کوری چشم آنها قرآن روز به روز بیشتر در دنیا و جوامع بشری گسترش پیدا می‌کند و مطرح می شود.

حجت‌الاسلام تارم همچنین با تشریح فلسفه عاشورا از ابعاد مختلف یادآور شد: انسان باید در روز عاشورا گریه کند، عزا و مرثیه برای فرزند پیامبر (ص) داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر کس در این روز انفاق کند و غذایی بدهد، خداوند به او ۷۰ برابر می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha