فعالیت های پژوهشی صنعت نفت، گاز و انرژی هسته‌ای به جهاد دانشگاهی سپرده شود

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مسئولان فعالیت های پژوهشی صنعت نفت، گاز و انرژی هسته‌ای را به جهاد دانشگاهی بسپارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در دیدار با مجموعه جهاد دانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: پژوهش‌گران استان بهترین گزینه برای حل مسائل و مشکلات استان هستند و پژوهش‌گران جهاددانشگاهی باید در رأس آن‌ها باشند.

وی افزود: یکی از ارکان مهم دانشی در عرصه پیشرفت در حوزه مدیریتی بر اساس آمایش جهاد دانشگاهی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به کارکرد مهم و مثبت جهاد دانشگاهی در استان بوشهر گفت: هر چند این نهاد در استان خیلی دیر تشکیل شد اما در همین مدت زمان کم کارهای مهمی در بخش سلول‌های بنیادی، ژنتیک، اقتصاد دریامحور،آبزی پروری، ایجاد اشتغال، توسعه آموزش‌های مهارتی و حوزه نفت و گاز انجام داده است.

وی ادامه داد: گزارش کار امروز جهاد دانشگاهی در استان بوشهر نیازمند یک افق چهل ساله بود، ولی همه این گام‌های مهم پژوهشی در استان تنها با روحیه جهادی و انقلابی این مجموعه در مدت 6 سال انجام شده و این کاری بس بزرگ است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: تاریخ شفاهی جهاد دانشگاهی استان بوشهر که برای راه‌اندازی و روی ریل قرار گرفتن این نهاد فراز و نشیب‌های فراوان متحمل شد و از سختی‌های بسیاری رنج برد باید نوشته شود.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی نهادی علمی و جهادی است گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی با این همه ثروت علمی باید یک حرکت عظیم دانشی و پیشرفت آفرین در استان رقم بزند.

امام جمعه بوشهر با تقدیر از مجموعه جهاد دانشگاهی به دلیل عملکرد مثبت آن در شورای فرهنگ عمومی استان افزود: مجموعه جهاددانشگاهی در توسعه حوزه فرهنگ، قرآن و پژوهش‌های دینی موفق بوده است.

وی یادآور شد: جهاد تبیین موضوع مهمی است که باید در اولویت جهاد دانشگاهی قرار گیرد.

صفایی بوشهری افزود: در مدیریت طراحی و اولویت بندی در مدیریت راهبردی باید به شکل جهادی عمل شود چرا که تحولات نیازمند انعطاف پذیری در برنامه‌ها و باز تولید پروژه‌های جدید متناسب با شرایط است.

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای بالاترین ظرفیت‌های آمایش است و هیچ استانی مانند بوشهر دارای این همه ظرفیت بالای آفرینش پیشرفت تمدن نیست.

وی یادآور شد: نقشه راه پیشرفت و توسعه استان با تدوین سند ۲۰ ساله اقتصاد دانش بنیان که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد نقشه راه جامع توسعه و پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع پایین دستی و هایتک، حوزه انرژی، گردشگری، اقتصاد دریا محور، آبزی پروری، سرمایه‌گذاری و مدیریت بازرگانی بین المللی است.

صفایی بوشهری با اشاره به تصویب راه‌اندازی شهرک بزرگ خرما از سوی ستاد اجرایی فرمان امام راحل در استان بوشهر گفت: این استان در حوزه تولید خرما جزو چهار استان نخست کشور به شمار می‌رود اما در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری خرما خوب عمل نکرده است.

وی بیان کرد: شهرک بزرگ صنعتی خرمای بوشهر باید بتواند۷۰ مشتق از خرما را تبدیل به ثروت کند و ضمن حرکت به سمت اصلاح نژاد نخیلات به این صورت مشکل نخل‌داران استان برای همیشه حل شود.

امام جمعه بوشهر تهیه سند اقتصاد دانش بنیان ۲۰ ساله استان و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصویب منطقه ویژه علم و فناوری ایران در بوشهر را 2 دستاورد مهم استان بوشهر عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه استان در زمینه منطقه ویژه علم و فناوری خوب عمل نکرده است می‌طلبد جهاد دانشگاهی در این خصوص ورود کند.

صفایی بوشهری با اشاره به تصویب پهنای منطقه ویژه علم و فناوری پس از وقفه‌ای پنج ساله گفت: انتظار می‌رود مسئولان استان در راستای بالندگی مجموعه جهاد دانشگاهی از این مجموعه جوان، جهادی، انقلابی و پای کار است حمایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha